Gjest Slettet+8723 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Ja! Opplevde det for ikke så lenge siden. Jeg dro en all nighter, også 7 timer med matte på skolen neste dag. Når jeg kom hjem, la jeg meg til å sove med engang, også kom pappa og vekte meg 1 time etterpå til middag. Jeg kunne hørte han snakke til meg, og jeg hørte hva han sa, men jeg klarte ikke svare eller bevege meg! Pappa sa jeg bare lå i senga og mumla såvidt og hadde små spasmeaktige bevegelser. Var sykt skummelt Lenke til kommentar
Kitteh Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Nei, har egentlig ikke det. Husker ikke engang at jeg har drømt, får bare svake minner som gjør at jeg tror det er virkelig. Ekkelt, er det. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Hihi, veit ikke helt om det er "søvnparalyse" jeg opplever -- men er ihvertfall noe som skjer stadig vekk: Hører vekkeklokka ringe, men i stedet for at jeg våkner gjør jeg det til en del av drømmen min .. Right. På et merkelig vis klarer jeg å gjøre den irriterende lyden til å bli en del av det som foregår oppi topplokket, og som resultat sover jeg meg gjerne gjennom 1 time med ringing før klokka gir opp. Upraktisk om noenting Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Nei, har egentlig ikke det.Husker ikke engang at jeg har drømt, får bare svake minner som gjør at jeg tror det er virkelig. Ekkelt, er det. Av og til husker jeg bare småglimt av drømmene mine jeg og. Sånn som drømmen jeg hadde i natt, det eneste jeg husker er Vin Diesel naken i senga mi. Søren meg creapy. Egentlig ganske glad jeg glemte resten av den drømmen. Lenke til kommentar
♠∜Kk-f∜♠ Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Det har alrdi skjedd meg. Dere er heldige :/ Men btw, når man er i en sövnparalyse så kan man se "syner" Og det er noe som gjör att om man tror det har gått 2timer så har det kanskje gått 5minutter. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Tid pleier og være som det vanlig er, altså 10 sek = 10 sek Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Ja, dette skjer som regel når jeg sovner på sofaen. Tror alltid jeg skal dø Lenke til kommentar
Erla2k Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Tid pleier og være som det vanlig er, altså 10 sek = 10 sek det er faktisk feil når det gjelder søvnparalyse. er noe som heter "no-time", altså du aner ikke hvor lenge det varer. kan føles ut som det er 5 minutter og det er egentlig 10-15 sek. så forresten på youtube- en kjerring som hadde det i 1.5 timer. det er sjukt Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Hmm.. Det har hvertfall aldri skjedd meg :hmmm: Lenke til kommentar
♠∜Kk-f∜♠ Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Tid pleier og være som det vanlig er, altså 10 sek = 10 sek det er faktisk feil når det gjelder søvnparalyse. er noe som heter "no-time", altså du aner ikke hvor lenge det varer. kan føles ut som det er 5 minutter og det er egentlig 10-15 sek. så forresten på youtube- en kjerring som hadde det i 1.5 timer. det er sjukt Det var det jeg mente Lenke til kommentar
Ercles Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Det pleide å skje, men gikk over. Var vel skummelt den første gangen, men jeg ble fort vant til det og det varte aldri i mer enn noen få sekunder. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Har opplevd å svare foreldrene mine i "søvnparalyse", hvis det er det det går ut på. Var ikke noe spesiellt igrunn, tenkte ikke noe over det. Lenke til kommentar
aGal Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Ganske ofte opplever jeg det. Digg Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 Ja! Det har jag. Två satans-helvetes aparmar slank opp ifrån under sängen och slog mig halvt ihjäl! Fyhelvete vad jag blev rädder. Lenke til kommentar
djlouie Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Hadde søvnparalyse i går natt, og ville google fenomenet før jeg la meg i dag. Litt som jeg trodde egentlig. Hadde det første gang som veldig liten. Da lå jeg i senga til mor og kunne ikke røre meg eller si noen ting. Det var rart, ikke direkte ubehagelig som mange andre føler, men hvertfall rart for en 4-5åring. Det kan derimot virke litt mareritt-aktig. Men det tror jeg kommer av at man blir litt skremt av hele situasjonen. Ut i fra hva jeg har opplevd så er man delvis bevisst, delvis i drømmeland. Så hvis man da blir urolig og skremt av situasjonen så kan nok det påvirke slik at man får noe mareritt-aktige drømmer, fantasier eller hallusinasjoner. Har hatt dette noen ganger nå. Og det er forskjellig fra "Lucid Dreaming". Har opplevd å kunne fly i en drøm, det var veldig behagelig. Men i går når jeg lå på rygg fikk jeg søvnparalyse, litt nifst, men også nesten litt utfordrende. Prøvde jo såklart å finne en vei ut av paralysen ved å gjøre alt for å røre på stortåa mi. Klarte det til slutt. Så ville jeg prøve om jeg kunne komme inn i paralyse igjen ved å ligge på rygg. Og det klarte jeg. Denne gangen fikk jeg en følelse av å nesten sveve opp av sengen, og enkelte ganger virket det som om jeg skulle dette ut av senga. Det her kunne jeg styre. Til forskjell fra "Lucid Dreaming", så er søvnparalyse noe mer ubehagelig, for man vet ikke helt hva som foregår. Ingen liker tap av kontroll. Men det er jo litt spennende og. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) Hadde søvnparalyse i går natt, og ville google fenomenet før jeg la meg i dag.Litt som jeg trodde egentlig. Hadde det første gang som veldig liten. Da lå jeg i senga til mor og kunne ikke røre meg eller si noen ting. Det var rart, ikke direkte ubehagelig som mange andre føler, men hvertfall rart for en 4-5åring. Det kan derimot virke litt mareritt-aktig. Men det tror jeg kommer av at man blir litt skremt av hele situasjonen. Ut i fra hva jeg har opplevd så er man delvis bevisst, delvis i drømmeland. Så hvis man da blir urolig og skremt av situasjonen så kan nok det påvirke slik at man får noe mareritt-aktige drømmer, fantasier eller hallusinasjoner. Har hatt dette noen ganger nå. Og det er forskjellig fra "Lucid Dreaming". Har opplevd å kunne fly i en drøm, det var veldig behagelig. Men i går når jeg lå på rygg fikk jeg søvnparalyse, litt nifst, men også nesten litt utfordrende. Prøvde jo såklart å finne en vei ut av paralysen ved å gjøre alt for å røre på stortåa mi. Klarte det til slutt. Så ville jeg prøve om jeg kunne komme inn i paralyse igjen ved å ligge på rygg. Og det klarte jeg. Denne gangen fikk jeg en følelse av å nesten sveve opp av sengen, og enkelte ganger virket det som om jeg skulle dette ut av senga. Det her kunne jeg styre. Til forskjell fra "Lucid Dreaming", så er søvnparalyse noe mer ubehagelig, for man vet ikke helt hva som foregår. Ingen liker tap av kontroll. Men det er jo litt spennende og. Ja, jeg har begynt å nyte det og bare ser hva som skjer. Men av gammel vane prøver jeg å bryte meg ut av det, for jeg pleide å gjøre det når jeg var yngre. Nå er jeg riktignok ikke redd, men prøver likevel å bryte meg ut av det etterhvert. Har blitt jævlig flink til det. Selv om jeg skjønner hva som foregår skal jeg inrømme at jeg blir småskremt akuratt i starten da, det skjer ofte jævlige ting som viser mine dypeste redsler, nettopp fordi det er det jeg IKKE vil se. Det man tenker vil mest sannsynlig dukke opp som syner i søvnparalysen. Jeg har merka at hvis jeg sovner igjen rett etter søvnparalyse er drømmen alltid lucid. Men det er en lett søvn siden det ofte er på morgenen, og jeg våkner ganske lett hvis det blir for spennende. Enkelte ganger kan jeg våkne 3-4 ganger på rad av altfor spennende lucide drømmer på morgenkvisten. Jeg tror uansett man har lettere for å oppleve lucid dreaming når man har en lettere søvn, enn en dyp nattesøvn. Siden søvnparalysen på en måte er "lucid" (man er bevisst, men dog med lite kontroll) er det et "stepstone" som man husker til man sovner og drømmer igjen etter hendelsen. Dermed blir drømmen mest sannsynlig lucid. Det er min teori hvertfall. Men uansett, hvis det er noe som er værre enn søvnparalyse og alle slags mareritt så er det false awakenings. Synes jeg hvertfall. Helt sinnsykt ekkelt å "våkne" fire-fem ganger rad, kle på seg og stikke på badet. Og der ser man det jævligste man noensinne har sett i speilet. Så "våkner" man en gang til, gjør det samme, går til badet og er redd for å se noe i speilet. Men jippi, det var ingenting der, nå er jeg våken på ordentlig! Så stikker man på kjøkkenet, der står mor. Hun snur seg, hun har et slags demonansikt og øynene lyser som faen. Sånn fortsetter det 3-5 ganger. Man vet selvfølgelig at man er våken når man først er våken, men det kunne man UMULIG vite når man drømte at man var våken. Husker en annen gang jeg drømte at jeg våknet, og verden føltes så trist og litt uvirkelig. I hele drømmen deppa over at jeg ikke fikk den "virkelighetsfølelsen". Trodde livet mitt hadde blitt helt uten mål og mening. Trodde seriøst at det var ekte, og at jeg ikke kunne føle noe mer en dette. Men så våkna jeg for real, og kjente "virkelighetsfølelsen". Og alt var bra. Endret 17. februar 2010 av bollerbrus Lenke til kommentar
keungz Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Har så vidt jeg husker opplevd dette to ganger tidligere i mitt liv. Første gang for 4-5 år siden, sist gang for 1 år siden. Begge var konsekvens av forsøk på lucid dreaming gone wrong. Fokuserte for mye på å finne ut om drømmene var virkelighet eller drøm så jeg bråkvåknet rett inn i søvnparalyse. Begge gangene har jeg opplevd det som veldig skremmende. De siste 4 dagene har jeg opplevd det hver gang jeg prøver å sove. Jeg kjenner faresignalene fra kroppen min når jeg nærmer meg søvnparalyse. Får frysninger over hele kroppen når jeg prøver å sovne og jeg skvetter til. Lurer på om frysningene kommer av at hjernen begynner å "slå av" kroppen. Iallefall skjer til slutt det at jeg våkner for sent og søvnparalysen slår til rett etter jeg åpner øynene. Kjenner plutselig et kraftig trykk på brystkassen, pusten blir tyngre, får kvelningsfornemmelse, begynner å høre syke lyder, og blir naturligvis helt paralysert. Heldigvis har jeg lest at hvis man fokuserer på å puste dypt og rolig så går paralysen fortere over fordi hjernen er vant til å styre pusten under søvn. Når man går over på "manuell pust" tror hjernen noe er galt og "slår på" kroppen igjen. Uansett. Jeg føler meg heldig med at jeg bare har hatt det jeg vil klassifisere som søvnparalyse light. Likevel, i og med at det har skjedd 4 ganger på 4 kvelder har jeg angst for å sove. Jeg har lest eksempler og erfaringer fra andre der de sier de hallusinerer de sykeste ting, og det er noe jeg så absolutt ikke vil oppleve. Vil helst ikke se demoner og hags på rommet mitt og ihvertfall ikke lent over meg. Det er greit å drømme slike ting, det er jo litt lettere å skille fantasi og virkelighet i drømmer, men når man faktisk er våken og tilsynelatende klar i toppen så må jo dette være en skjellsettende opplevelse. Grøsser ved tanken. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Hadde søvnparalyse for en stund siden. Så to mennesker som hadde sex på sofaen. Prøvde å fappe til mine egne hallusinasjoner, men det gikk altså ikke. Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 Har nok ikke opplevd søvnparalyse som sådann, men hadde jeg nettopp en drøm som jeg var helt "våken" og "klar" i, og visste var en drøm, og at alt var tull, men klarte ikke å våkne. Derimot klarte jeg tildels å styre hva som skjedde i drømmen, ved å tenke på ting. De tingene jeg tenkte på ble gradvis introdusert i drømmen... veldig, veldig, veldig merkelig. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 7. januar 2012 Del Skrevet 7. januar 2012 (endret) Har nok ikke opplevd søvnparalyse som sådann, men hadde jeg nettopp en drøm som jeg var helt "våken" og "klar" i, og visste var en drøm, og at alt var tull, men klarte ikke å våkne. Derimot klarte jeg tildels å styre hva som skjedde i drømmen, ved å tenke på ting. De tingene jeg tenkte på ble gradvis introdusert i drømmen... veldig, veldig, veldig merkelig. Har også hatt tyngre bevisste drømmer som jeg ikke våkner lett i. Prøvde å "spawne" et objekt, men det dukka ikke opp med en gang. Det ble introdusert i drømmen på en mer logisk måte, til forskjell fra vanlige lucid dreams. Endret 7. januar 2012 av ikkespisgress Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå