Feh Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Får det ofte når jeg er syk eller veldig sliten. Etter jeg har døgna kan det også forekomme. Sist gang var da jeg så på Giro d'Italia forige helg. Satt å så på, så ble jeg plutselig sulten, også fikk jeg melding på mobilen. Klarte ikke gjøre annet enn å bevege øynene. Skjer også hvis jeg har vært på fylla og drukket hele natten, når jeg da skal legge meg ganske drita, så får jeg ikke sove, og etter hvert kommer søvnparalysen... Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Har også opplevd dette, ganske ekkelt... varer såpass lenge at jeg til slutt ligger der og bare venter på å kunne bevege meg. En annen ting som har litt tilknytning til dette, men er mye eklere: Våkner opp om morgenen, alt er som vanlig. Gjør en "vanlig" ting, går f. eks. på badet. Etter en stund oppdager jeg at ikke alt er slik det skal være, litt marerittaktig. Skjønner så at jeg drømmer, og bestemmer meg for å våkne. Står opp, og begynner f. eks. å kle på meg. Etter en stund er ikke ting slik de skulle være denne gangen heller, mer marerittaktig, og jeg fortstår at jeg fremdeles drømmer... Anstrenger meg for å våkne, og står opp og går litt rundt for å våkne skikkelig. Så innser jeg at heller ikke nå er ting slik de skal, og slik fortsetter det... Vet at jeg drømmer, men har ikke sjangs til å "komme ut av loopen" Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Kan ikke huske at det har skjedd meg... Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Aldri, men det høres fett ut. Enig. Helddiggriser. Lenke til kommentar
Perra1 Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Aldri, men det høres fett ut. Enig. Helddiggriser. Tro meg, det er DERE som er heldige. Lenke til kommentar
cLoNsouL Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Dette har hendt meg alt for mange ganger! sist bare 3 ukersiden. Har kommet frem etter mye undersøking på nette, at årsaken til dette er at man våkner for fort. kroppen skal i en oppvåkningsface før man virkelig våkner,for når man er i den dypeste søvn så har hjernen skrudd av mye i kroppen. og når man våkner for fort så har ikke hjern fått tiden til og starte opp alt som den skulle ha. Jeg bruker bestandig og knipe igjen øyene, det bruker å fungere.... Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Ja jeg har opplevd det. Opplevde det 5-6 ganger iløpet av ett par uker idet jeg holdt på å sovne. Jeg ble helt lammet, klarte ikke å røre en muskel. Var helt i ørska. Så en sort skikkelse stå over meg hver gang. Jeg trodde for sure at satan var kommet for å innhente sjelen min og var vettaskremt. Men fant ut ett par dager etterpå at det bare var søvn paralyse LOL! Lenke til kommentar
lilko Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Kan man snakke mens man er i en slik paralyse? Lenke til kommentar
Novocaine Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Dette høres jo kjempekult ut. Nå kommer jeg til å håpe jeg opplever det hver gang jeg legger meg. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 har opplevd det et par ganger, like freaky hver gang! Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Har opplevd det mange ganger. Det merkelig er at jeg av og til hører folk snakke til meg eller at jeg prøver å hyle for å få folk til å komme og vekke meg, men jeg klarer selvsagt ikke få frem en eneste lyd. Er helt jævli av og til. Man ligger bare der og vil komme seg ut av det, men det er umulig. Skjer av og til når jeg har f.eks sovet i 15-20 min, men da er det skjønt å bare kunne legge seg ned og sove etterpå. Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Kan man snakke mens man er i en slik paralyse? Nei, du er helt 100% paralysert. Det er som å være i en drøm, men du skjønner at det er ekte fordi det er rommet ditt. Og du er like tåkete og susete som om du har vært på flatfylla. Du kan sammenligne det med å vokne opp etter flatfylla, 3 timer etter at du la deg til å sove. Eneste forskjellen er at du hallisunerer og ikke klarer å gjøre en dritt. Det er seriøst jævlig ekkelt, jeg ville ikke håpet på å få det hvis jeg var dere. For det ekke noe kult. Jeg fikk også sånn rar følelse i nakken hver gang. Omtrent som om noen tok knipetak og klemte så hardt de kunne. Lenke til kommentar
WillyWanker Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 trur eg fekk det eingang når eg sovna på sofaen, eg sov men det var som om eg våkna i drømmen å kunne styre tankene min å gjør ka eg ville. kjekkeste eg noen gang har gjort, desverre har det bare skjedd 1 gang:S:P Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 trur eg fekk det eingang når eg sovna på sofaen, eg sov men det var som om eg våkna i drømmen å kunne styre tankene min å gjør ka eg ville. kjekkeste eg noen gang har gjort, desverre har det bare skjedd 1 gang:S:P Når du er i søvnparalyse så er du våken men lammet. Jeg har også styrt drømmene mine, det er utrolig digg. En gang kunne jeg fly som supermann. Drev å fløy rundt over nabolaget mitt, sinnsyk følelse. Skulle ønske jeg kunne fly på ordentlig Fikk lyst på micro-fly lappen og ett micro-fly LOL Lenke til kommentar
WillyWanker Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 hehe herlig:P vist det ikke er søvnparalyse virke det for skummet for meg:P. men ikke sant ;D styre drømmen once in a lifetime<3 Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Aldri, men det høres fett ut. Enig. Helddiggriser. Her er et scenario: Du har mareritt og vekker deg selv. Du våkner drittredd i senga, og kan ikke bevege deg mens hodet er fullt av halvtenkte tanker og instinkter som går amok. God fornøyelse. Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Haha! Utrolig at jeg kom over denne tråden. Trodde dette var bare noe som gjaldt meg, og vurderte selv å skrive innlegg om det faktisk. Utrolig digg egentlig, totalt lammet. Blir nesten redd noen ganger, og må virkelig anstrenge meg for å røre meg. :-) Lenke til kommentar
SiMoB Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Dette her skjedde med meg seinest i dag! Synes det er litt deilig jeg Pleier å skje de gangene jeg ikke orker å stå opp og bare ligger å drar meg i sengen og faller inn og ut av søvnen. Ofte kombinert med litt lucid dreaming. Jeg elsker å sove! Lenke til kommentar
xypher606 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Dette skjedde meg en gang jeg fikk søvnparalyse. Jeg bråvoknet tiidlig på morran. Kunne ikke røre meg, var helt susete i hodet. Plutselig ser jeg 3 personer som står og ser på meg i vinduet ved fotenden av sengen. Jeg ser at det er den pakistanske familien neddi gata. Får helt panikk for jeg kan ikke fatte hvorfor de står og glor på meg midt på natta. Så gir paralysen seg, jeg kommer til meg selv og ser at det var bare 3 tretopper jeg så utenfor i vinduet (tre tretopper... høres ut som jeg stammer... hehe) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå