Gå til innhold

Har du opplevd "søvnparalyse"?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har opplevd det et par ganger ja....

å ene gangen var på en speidertur..

Alle måtte være oppe senest kl.0800, så jeg tenkte jeg kunne sove til 5 på.. siden det ikke tar lang tid å ta på seg klærne..

Men jeg kom meg ikke opp,,, for jeg klarte ikke å røre på meg..

Endte med at jeg ble dratt ut.. og hoppa på av småunger.. da vokna jeg ordentlig... (ikke morro da, men morro ellers)

Lenke til kommentar
åå! Har aldri opplevd det jeg heller. Men fikk veldig lyst til å oppleve det ass! :!: Men det med at man veit at man drømmer har jeg opplevd en del ganger. Det er bare heeeeelt konge :yes:

Søvnparalyse føles rart. Det er vannskellig å beskrive, men det føles som et mareritt uten noe farlig.

Lenke til kommentar
å nei dette minner meg om den eneste gangen dette har sjedd meg, det var et helvete :no:

jeg våkna av at mamma sto å vrælte på meg å at jeg måtte på skolen :ermm:

jeg var helt paralysert kunne ikke bevege meg eller prate eller noe, bare ligge å se på at mi mor sto der å klagde og sutra på meg for at jeg skulle stå opp :cry:

Ja dette skjedde ca hver dag med meg når jeg skulle på skolen...

Seriøst så har dette aldri skjedd med meg, å heller aldri hørt om det før nå...

Lenke til kommentar
åå! Har aldri opplevd det jeg heller. Men fikk veldig lyst til å oppleve det ass!  :!:  Men det med at man veit at man drømmer har jeg opplevd en del ganger. Det er bare heeeeelt konge  :yes:

Søvnparalyse føles rart. Det er vannskellig å beskrive, men det føles som et mareritt uten noe farlig.

Jeg er ganske enig. De er faktisk de værste "drømmene" jeg kan ha.

Lenke til kommentar

Yep, har opplevd søvnparalyse før, fikk panikk da jeg drømte om noe ekkelt i tillegg.

Hvor lang tid tar det fra du våkner til du er i stand til å bevege på deg?

Det tar ca 2 minutter, men jeg mener at man kan begynne å bevege før det hvis man konsentrerer og ikke få panikk som jeg pleier å gjøre. :)

Endret av -Dreamer-
Lenke til kommentar

å gud dette skjer så ofte med meg.. er skikkelig jævlig også!

skjer som regel visst jeg våkner om morgenen forså og sovne igjen, når jeg da er i en veldig lett søvn. jeg vet jeg ligger der og "sover" men klarer bare ikke våkne eller åpne øya eller røre meg.

og nesten alltid begynner jeg drømme/innbille meg at noen kommer inn døra for og kvele meg eller lignende. drit skummelt. men jeg har nå etterhvert utviklet en rimelig bra teknikk på og "vekke" meg selv fra denne tilstanden. går ganske enkelt ut på at jeg prøver vri på hodet, konsentrerer jeg meg nok går det og da våkner jeg.

ekle greier er det uansett.

Lenke til kommentar

Har opplevd det to ganger tror jeg.

Den ene gangen satt jeg å sov i bilen (biltur), så våkna hjernen min og jeg hørte hva de snakka om og skulle til å svare, men faen heller om det gikk :cry:

Gikk ikke ann å bevege så mye som en finger før en 15-20 sekunder senere. Merkelig følelse, men litt deilig også :p

Lenke til kommentar
Et lignende fenomen som eg setter stor pris på er når man har fri vilje i drømmer. Når drømmen føles helt virkelig og man kan gjøre hva man vil. Needless to say at jeg velger å ha meg med damer i sånne drømmer :love:

Det er gøy! Når man samtidig er halvveis bevisst at man drømmer.. Pleier å tenke, jaja, whatever, det er bare en drøm... *poff* der får dere ikke vite mer om hva som skjer :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...