Even89 Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Når jeg sier en båt mener jeg en båt med dobbel bunn, en båt som GRP Sprint f.eks (min båt).. Hvor mye bølger skal til for å knekke skroget? Noen sier ganske mye skal til, andre sier at det lett kan bristes ved treff av rett bølge Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Båter nå tildags, tåler utrolig mye. Og båter tåler juling. Men, jeg har nok troen på at treffer du rett bølge i bra fart, kan det nok komme hull eller noe sånt. Men, jeg har aldri hørt om folk som har knekkt eller fått hull i båten pga. bølge. Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Finn ut i kaslags CE kategori klasse båten din er godkjent for, A, B, C eller D Holder en knapp på C eller D.. so kan eg finne ut ka hvilken bølgestørrelse/vindstyrke den er godkjent for Lenke til kommentar
Even89 Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Finn ut i kaslags CE kategori klasse båten din er godkjent for, A, B, C eller DHolder en knapp på C eller D.. so kan eg finne ut ka hvilken bølgestørrelse/vindstyrke den er godkjent for og hvor finner jeg dette?? Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 I hekken på båten skal det stå! Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 I hekken på båten skal det stå! Står sånt der? Om du har en motor som er lovlig på båten, og du ikke veier 150 kg tror jeg du skal ha vanskeligheter med å kjøre den så hardt at du får skader som gjør at den synker. Som sagt er den lagd for å tåle en del. Men når du er ute å herjer i hardt vær bør du huske på at du stropper fast tanken, legger igjen dregg osv på land. Så ikke dette ligger å blir kasta rundt. Det samme gjelder puter, de har en tendens til å stikke av når du flyr fra bølgetopp til bølgetopp (snakker av erfaring ) Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Står sånt der? Finn ut i kaslags CE kategori klasse båten din er godkjent for, A, B, C eller DHolder en knapp på C eller D.. so kan eg finne ut ka hvilken bølgestørrelse/vindstyrke den er godkjent for Nei.. der står A,B,C eller D og hver bokstav betyr hvilken bølgestørrelse/vindstyrke den er godkjent for Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) Men hvor står bølgehøydene/vindstyrkene? Er dere forresten sikre på at det er bølgehøyder/vindstyrker? Jeg trodde det gikk på hvordan farvann du bevegde deg i. (hvor langt fra land du har lov til å bevege deg osv.) Endret 1. juni 2005 av harald_ Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) Ce kategori A- Hav vind hastighet i baufot > 8 signifikant bølgehøyde 4 meter B- Åpen kyst. vind hastighet i baufot < 8 Bølgehøyde 4 meter C kyst. vind hastighet i baufot < 6 Bølgehøyde 2 meter D Lukket Farvann vind hastighet i baufot < 4 Bølgehøyde 0,5 meter Ditta lærte kan du lere meir om hvis du tar f.eks båtfører prøven Edit, sorry for en rotete "tabell" Endret 1. juni 2005 av alexsnader Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Hmmm. Vindstyrke større enn Baufort 4. Forbudt å bruke på stille vann?? Beklager - dette er ikke mitt område - men er ikke større enn tegnet plassert feil vei? Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 øhm okei då! skal fikse det! takk for hjelpa=) Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Båten kan knekkas i ei bølga, viss du hoppe mye med båten (Som meg) å treffe bølgene på samme plass kvar gång vil båten få et tretthetsbrudd å knekke, min jore det i sommaren så va Ska kje så mye te, hold dåkke vekke fra STORE bølger å ikkje hopp så høgt som meg ! Min ligge nå i garasjen å e klar te å fiksas, må jo kjøra ijen te sommaren ! :!: Lenke til kommentar
dynamittharry Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Båten kan knekkas i ei bølga, viss du hoppe mye med båten (Som meg) å treffe bølgene på samme plass kvar gång vil båten få et tretthetsbrudd å knekke, min jore det i sommaren så va Ska kje så mye te, hold dåkke vekke fra STORE bølger å ikkje hopp så høgt som meg ! Min ligge nå i garasjen å e klar te å fiksas, må jo kjøra ijen te sommaren ! :!: 5948085[/snapback] korsen klarte du og komme i land med båten siden du fikk hull i den? har svært lite tro på det dær! Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Båten kan knekkas i ei bølga, viss du hoppe mye med båten (Som meg) å treffe bølgene på samme plass kvar gång vil båten få et tretthetsbrudd å knekke, min jore det i sommaren så va Ska kje så mye te, hold dåkke vekke fra STORE bølger å ikkje hopp så høgt som meg ! Min ligge nå i garasjen å e klar te å fiksas, må jo kjøra ijen te sommaren ! :!: 5948085[/snapback] korsen klarte du og komme i land med båten siden du fikk hull i den? har svært lite tro på det dær! 6140975[/snapback] E jo kje så vansklig det, marka jo ikkje at an sprakk eg Kjørte åsså marka eg noe rykking, så hadde vært der noen dagar. Når eg då hadde lagt båten te kai så såg bestefaren min at an va på vei ner, fekk an fort på land å heiv av motoren. Tok dagen etterpå og SLEPTE den med en annen båt for å få den hjem på land, båten kan jo seff flyta i fart. Har jo ein kamerat på forumet her så kan bekrefta det: s_andre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå