qiddees Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Jeg har akkurat solgt laptop'en min på QXL og har nå 8.000 kr til rådighet for å bygge meg en stasjonær. Og for de pengene trenger jeg en fullstendig pc, dvs. inkludert skjerm, tastatur og mus(!). Jeg vil bruke den til Office-pakka, Photoshop, Premiere (videoredigering) og spill. Mao. snakker vi om å presse max ut av budsjettet, samtidig som jeg vil unngå de komponentene med dårligst rykte/kvalitet. Jeg har plukket ut følgende komponenter, og endt med Komplett.no som leverandør siden de totalt sett kommer best sett ut i mitt regnestykke: AMD Athlon 64 3200+ 939 sokkel Winchester - 1550,- MSI K8N NEO4 hovedkort - 799,- MSI GeForce 6600 256Mb skjermkort - 1265,- TwinMos PC3200 DDR-DIMM 1024 Mb minne - 749,- Samsung Spinpoint P120 200 Gb IDE harddisk - 795,- NEC DVD Recorder ND3540 A IDE Black - 495,- Chenbro Gaming box m/350 W power kabinett - 695,- -------------------------------------------------------------- SUM hos Komplett.no web - 6348,00 (handlelisten ligger her. Det er så langt jeg har kommet. Er dette et greit valg? Hva bør jeg gå for mht. skjerm? Bør jeg fortsatt gå for CRT med tanke på budsjettet? Jeg regner med å bestille i løpet av tirsdagen så alle tips og råd er svært velkomne! thnx! -qiddees- ~Veien blir til mens du går deg vill~ Endret 30. mai 2005 av qiddees Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Jeg anbefaler det et 6600GT 128 isteden. Husk at det [b[ikke[/b] er ram som avgjør ytelsen på kortet! Med tanke på budsjettet burde du gå for CRT siden du ikke får noe særlig til LCD for den prisen Lenke til kommentar
phax Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 klarer du skrape sammen en 500,- lapp ekstra så får du et fine fint oppsett med god ytelse og en ganske god lcd skjerm. og kjøpe en crt skjerm i 2005 er ikke noe jeg ville gjort hvertfall. jeg satte opp et lite oppsett til det her! Lenke til kommentar
qiddees Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Takk for gode tilbakemeldinger. Jeg har endret handlelisten min til GeForce 6600 GT, tørrfisk. Pax, hvor merkbar er egentlig forskjellen mellom Athlon 64 3000 + og 3200 +? Og hva med CRT vs LCD? Jeg er enig at det er bakvendt å kjøpe CRT i dag, men tross alt får jeg fortsatt en 19" med bedre oppløsning og responstid enn den billigste LCD monitoren. Og med mitt budsjett utgjør det stor forskjell.. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 har du vurdert shuttle ? Shuttle + LCD Lenke til kommentar
phax Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 forskjellen mellom 3000+ og 3200+ er lite merkbar. du klarer sikker måle den, men jeg tror ikke du vil merke forskjellen. en 3000+ venice er en rå overklokker også utifra det jeg har hørt. jeg tror du ville blitt fornøyd med en 17" lcd til 2000,- de billige lcd'ene er ikke så dårlig som de var for et par år siden. men det blir nå opptil deg. (husk også på at en 17" lcd tilsvarer nesten en 19" crt i bildeflate) espennyh, shuttle er nok desverre litt dyrt når man har et så her stramt budsjett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå