mygla Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Kjøpte meg akkurat en Western Digital WD2000B006 USB/Firewire Combo, kjøpte den brukt og billig, så ingen cd'er med drivere eller lignende fulgte med. Problemet er at pc'en ikke finner den, den registrerer at jeg plugger den inn/ut, og på Enhetsbehandlingen står USB-Masselagringsenhet. Der har jeg fått opp to forskjellige feilmeldinger: "Denne enheten kan ikke starte (Kode 10)", og noe a'la "Denne enheten har ingen driver". På WD sine hjemmesider, finner jeg kun drivere for Windows 98 & ME, jeg har XP. Brukter USB2 forresten... Kan noen hjelpe meg? Evt sende drivere til meg? Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Hentet fra "hjelp og støtte" i xp: Kode 10 Hvis enheten har en FailReasonString-verdi i maskinvarenøkkelen, vises denne strengen som feilmeldingen. Driveren eller enumeratoren plasserer registerstrengverdien her. Hvis det ikke finnes en FailReasonString i maskinvarenøkkelen, får du denne feilmeldingen: Denne enheten finnes ikke, fungerer ikke riktig eller har ikke alle driverne installert. (Kode 10) Prøv å oppgradere enhetsdriverne for denne enheten. Løsningsknapp: Oppdater driver Kontroller at enheten er riktig tilkoblet datamaskinen for å løse denne feilkoden. Kontroller for eksempel at alle kabler er plugget inn og at alle kort er satt inn riktig. Oppdater enhetsdriveren som foreslått av løsningsknappen. Det kan hende at du også kan fjerne enheten og registrere den på nytt ved å bruke veiviseren for ny programvare. Link: Endret 29. mai 2005 av Navitas87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå