M4rtini Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Jeg skal sette opp port forwarding, men har problemer med å finne ut hvilke ip-adresser jeg skal forwarde til. Jeg har Telenor modemet (SpeedTouch 510) ip: 10.0.0.138 og SparkLAN ruteren som var på spesialtilbud fra Telenor ip: 192.168.0.1 og så har jeg min pc med ip: 192.168.0.3. Hvor skal jeg forwarde til hvor er altsa spørsmalåt mitt. Fra en som blir gal av NAT feil. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Skru av DCHP i SparkLAN ruteren og koble modemet i en av lan portene til SparkLAN ruteren.. Da vil du få ip fra SpeedTouchen 10.0.0.1 eller noe på maskinen din. Da trenger du kun å forwarde ipen i SpeedTouchen, Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Jeg skal sette opp port forwarding, men har problemer med å finne ut hvilke ip-adresser jeg skal forwarde til. Jeg har Telenor modemet (SpeedTouch 510) ip: 10.0.0.138 og SparkLAN ruteren som var på spesialtilbud fra Telenor Følg denne annvisningen og sett modemet som bridge og da slipper du to routere og blir kvitt den dårligste av dem. http://www.online.no/kundeservice/veiledni...utenrouter.html Lenke til kommentar
M4rtini Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 vil bare si at IKKE følg telenor sin veiledning, blir bare tull. Da finner ikke maskinen modemet i det hele tatt, og du får problemer med å resette modemet. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 vil bare si at IKKE følg telenor sin veiledning, blir bare tull. Da finner ikke maskinen modemet i det hele tatt, og du får problemer med å resette modemet. Den veiledningen er bra den, gjør du dette må selvsagt Sparklanrouteren din settes opp med PPPoE, og finne modemet er da null problem uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå