Gå til innhold

Dell 2405 fpw vs Dell 2005fpw

mikken

Anbefalte innlegg

Det er disse skjermene det står om nå. Har fått noen gode tilbud som gjør at 24" er tilgjengelig for meg i pris, men er det verdt de ekstra tommene? Ser at den får litt trekk for betraktningsvinkel og dårlig sortfarge, noe lillebroren ikke har problemer med.

Jeg jobber med grafikkprogrammer med mange menyer (Rhino3d, photoshop, illustrator osv), så masse plass er absolutt ikke å forakte. Ser ikke helt for meg at jeg kommer til å bruke noen 2 skjerms løsning.

Så, hva skal man satse på 24" eller 20"? Er det eventuelt andre i 24" klassen som kan være et bedre valg enn dell sin?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et sånn gjennom-jobben-tilbud: 100 kroner i måneden i 3 år. Og det skulle jo bli 100 x 12 x 3 = 3600.

Det er så latterlig billig at jeg nekter å tro det før den står på pc-bordet mitt. :w00t:

Lenke til kommentar

Kan vel se på Apple sin Cinema 23" med samme oppløsning hvis jeg husker rett. Den er jo dyrere, men et alternativ til Dell 2405. Ellers kan faktisk 20" bli litt liten i høyden, det er ikke noe sælig mye mer plass enn en 17-19" i plass i høyden, faktisk veldig lite. Så du vil merke forskjell i skrivebords størrelsen på 20-24".

Hvis du bor i Oslo området kan du faktisk ta og gå innom Apple store i byen og se på deres der og se hvor mye forskjell det blir. Cinema 20" bruker samme display som Dell 2005, så de vil være ganske like. Det beste er egentlig og se slike ting som skrivebord størrelse med egne øyne og se hvor mye man trenger.

-Heiper-

Lenke til kommentar
Det er et sånn gjennom-jobben-tilbud: 100 kroner i måneden i 3 år. Og det skulle jo bli 100 x 12 x 3 = 3600.

Det er så latterlig billig at jeg nekter å tro det før den står på pc-bordet mitt. :w00t:

100 kr. i måneden er ingenting..

Hadde uten tvil gått gått for 24" til Dell.. Hvis det du skriver her faktisk stemmer.. ;)

Lenke til kommentar

Det er så latterlig billig at jeg nekter å tro det før den står på pc-bordet mitt.  :w00t:

100 kr. i måneden er ingenting..

Hadde uten tvil gått gått for 24" til Dell.. Hvis det du skriver her faktisk stemmer.. ;)

enig

Lenke til kommentar

Som sagt, det er så billig at jeg ikke tror det før den står på bordet mitt.

Skjermen koster 1200$ i USA, og det er jo halvparten av den norske prisen så det var litt overraskende.

Regner med at det er $-prisen som ligger til grunn, og at det er bruttolønnstrekk fra denne, uten at jeg skal gjette mer om akkurat det.

Takker for svar, og snart står det vel en 2405fpw på pulten min :dribble:

Å velge noe annet burde jo vært straffbart.

Lenke til kommentar
Takker for svar, og snart står det vel en 2405fpw på pulten min  :dribble:

Ifølge kundeservice var det nå 40 arbeidsdagers leveringstid på denne skjermen. Siden jeg bestilte for en måned siden håper jeg det er fra bestillingsdato og ikke fra dagen jeg snakket med kundeservice...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...