Gå til innhold

AMD Athlon 64 3200+ 44 C, bra temperatur?

Anbefalte innlegg

Bruker

Bitspower silent storm cpu fan 12-24 db på fullt! 120mm vifte med kjøleribbe,

er cpu for varm? er vifte elendig?

Dette er under windows taskmanager viser 2% av cpu kapasitet

Endret av skromt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

min athlon 64 3000+ 2ghz ligger på 30 grader idle med boxed kjøler og vifta på 1268rpm og vist jeg setter vifta på fult så ligger den på 27-29 grader.. (bruker cool'n quiet også da)

med load så ligger den på ca 40 på det meste..

så med din kraftige kjøler så synes jeg det var litt varmt.. tillome vist det var under load..

har du mange kabinettvifter?... har du isåfall plasert dem riktig?

Lenke til kommentar

Hehe, har en for øyeblikket og den er elendig, så jeg har kabinettet åpent, og vinduet åpent! men får nytt kabinett forhåpentligvis til uka, hvis ikke posten suller! da med cool master wave, håper vifta i den gjør nytten.

Lenke til kommentar

AMD Athlon 64 3200+ Winchester @ 2,4 ghz, 1.55~58v, 54 grader load med Zalman CNPS-7000Cu laveste rpm, 23 grader romtemperatur, 4x 120mm og 1x 80mm i kabinettet på laveste rpm.

Idle temp er en håpløs referanse så gi oss heller en load temp.

Lenke til kommentar
xps-gen4 Skrevet 02/06/2005 : 17:17

Vet ikke om dette er det riktige stede å spørre om dette.

Hva er idle? hva er loade? 

Idle er "tomgang", altså når cpu ikke jobber, load er belastning, altså når cpu jobber for fult. Så når du refererer til at task manager viser 2% er du nesten på idle. Når taskmanager viser 100% er det full load.

Det er temperaturen ved full load som er interessant, og du må også ha full load en god stund før du får lest av relevant temperatur. Man bruker gjerne et stress test program om man skal sjekke skikkelig. Ellers kan du med feks noen runder 3Dmark, superpi, eller spill også få en grei pekepinn hvordan temperaturen er ved belastning.

Idle temp er alltid bra nok om load temp er grei kan man vel si, og på AMD vil forøvrig også idle temp være veldig avhengig av om du bruker CnQ (Cool and Quiet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...