netbrain Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Heisann. har i den siste tiden vært drittlei all den lyden i pcen, driver meg til vanvidd! så jeg ordnet med det å kjøpte vannkjøling og ble kvitt alle viftene i kabinette.. Vell... nesten alle.. jeg sitter igjen med en skjermkort vifte (geforce 6800gt) selv om jeg har en vannblokk på gpu. og 2 120mm vifter til psu og til radiator. den nyeste planen jeg har hekket ut er at jeg skal skaffe meg en stor ribbe som skal fungere som en radiator kan være oppå flaten av kabinettet (på toppen). jeg rekner med da at flaten vil bli såpass stor at det ikke behøves vifter på radiatoren? (en ting til, hvor kan jeg få tak i en slik ribbe? lage selv? og hvordan?) Samtidig tenkte jeg at jeg helst må ha vifta i strømforsyningen fordi det må i det minste vær litt gjennomtrekk i kabinettet? da med hensyn til oppvarming av harddisker og ram, chipset? korrekt? og sist men ikke minst er at jeg har 2 geforce 6800gt skjermkort som jeg planlegger å kjøre i SLI i nærmeste framtid. det som er problemet er at ribba på kortet dekker ikke bare gpu men også minnebrikker og noen mindre brikker som jeg ikke fatter hva er. Når jeg ikke hadde standard vifta på så kjølte ikke ribba seg ned noe særlig og jeg kunne brenne meg selv ved å ta på den. så. for å eliminere vifta må jeg helst mekke en vannblokk som dekker de ulike brikkene (hvis det er interesse kan jeg ta bilde av de ulike brikkene og kanskje få feedback om hva som trengs å bli nedkjølt?) og koble den sammen med vannkjølings systemet. (thermaltake bigwater cooler). Så. er det noen som har noe innspill? tanker? kritikk? ros? Hvor er det normalt å få tak i noen som kan lage til kobber blokk i egne spesifikasjoner? -netbrain Lenke til kommentar
SacrefiZer Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Heisann! Ser bra ut dette. Angående det med kobberet så vil jeg anbefale deg å høre med noen verksteder rundt omkring. Det gjorde jeg, og de pleier å ha noe avkapp som de ikke trenger. Se også denne workloggen og se om du får litt inspirasjon. Mvh. SacrefiZer Lenke til kommentar
Windaloo Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Kan kanskje også høre med en blikkenslager, mulig de kan skaffe kobber/aluminiumsblokker og hvis du ikke kan få de ferdigfrest kan du eventuelt frese ut ribber selv.. Lenke til kommentar
netbrain Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Kan kanskje også høre med en blikkenslager, mulig de kan skaffe kobber/aluminiumsblokker og hvis du ikke kan få de ferdigfrest kan du eventuelt frese ut ribber selv.. jeg er ikke så flink med "mekaniske" fag. men jeg prøver meg allikevell. så derfor lurte jeg på hva du mener med frese ut ribba. jeg forstår at ved å frese ut så lager man "rillene" i blokka. men.. hvordan "freser" man? hehe.. teit spørsmål:D Lenke til kommentar
Windaloo Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Du kan bruke en metallfres eller kanskje file ut ribbene, mulig du kan bruke en manuell stikksag og skjære ut rillene med en eller to mm avstand.. EDIT: Med en baufil skal det ikke ta så alt for lange tia.. Endret 30. mai 2005 av Windaloo Lenke til kommentar
netbrain Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 lagde en rask tegning til ribba som skal være oppå dataen. noen tanker og ideer om den? planen er ganske enkel.. bare å borre noen hull tvers igjennom som illustrert på tegning, og derette sette på vannkabel i endene og koble de ulike hullene sammen. slik at vannet kan sirkulere gjennom hele ribba. og forhåpentligvis avgi varme. Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Eneste jeg stiller spørsmål til er hvordan du har tenkt å få borret de hullene? Tror det kan bli meget vanskelig med utstyr som hører til i hjemmet.. Lenke til kommentar
netbrain Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 gå til en "profesjonell" som har utstyret. hvis ikke kan jeg lage en rekke med mindre ribber som er koblet sammen med for eksempel at jeg borrer hull i alle og derette fører inn et kobber rør? som effektivt holder ribbene sammen. jeg bare hiver ut tanker. Lenke til kommentar
ZeS Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Denne? bytte ut side-døra med den Lenke til kommentar
netbrain Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 hoho.. det hadde vært morsomt.. men ja. jeg skal ha en "vifteløs" løsning. dvs. mindre eller lik 2 120mm vifter i dataen (psu å vannkjølings ribbe.)greit nokjeg kunne tatt av viftene på den. Men. den er rett å slett for stor og for dyr. Lenke til kommentar
netbrain Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) Noen som mener det vil bli for vanskelig/dyrt å lage en egen kjøler til minne brikkene/gpu + den lille ribba til høyre? har sett på cool-matic nv40 men det er rett å slett drit dyrt. vil koste meg over 1300,- for 2 stk + omformere. EDIT *oppdatert link til bilde* Endret 2. juni 2005 av netbrain Lenke til kommentar
sigen Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 ForbiddenYou don't have permission to access /video2/images/nv40-2/6800gt-scan-front.jpg on this server. -------------------------------------------------------------------------------- Apache/1.3.33 Server at www.ixbt.com Port 80 Bilde er? Lenke til kommentar
netbrain Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 hm. linken funker helt fint her. bilde er av et geforce 6800gt kort. agp versjon.. men plassering av minnebrikker og gpu er det samme.. skal jeg legge bildene på egen server? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Hadde ikke gjort noe om du hadde gjort det nei, får bare opp det røde krysset jeg Lenke til kommentar
netbrain Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 hehe.. bare at jeg hadde oppdatert bildene.. lol.. . nå sporer vi fælt av her gitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå