Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

bytting av klasse...

Anbefalte innlegg

Jeg skal på møte i morgen med rådgiver på skolen pga. jeg HATER (!) læreren min og trive ikke spessielti klassen. Den læreren jeg hater er også klassestyreren min og Norsk og samf lærer. Disse fagene har jeg jo ganske mye så det er jo viktig at jeg kommer overens med han.

men ja, jeg klarer bare ikke å følge med i timene pga. han går meg sånn på nervene, og han er så sur hele tiden.

Er det noen som kan hjelpe meg med hva jeg skal si for å forsterke dette så jeg får byttet klasse?

Hvis dere har det vil jeg være evig takknemmelig!! Dette er fryktelig viktig for meg!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

Prøv å vinn sympati: Si du ikke får sove om natten, blir deprimert, mister matlysten, får lyst å slutte på skolen/skulke osv. pga. det dårlige miljøet.

Lenke til kommentar
(...) får lyst å slutte på skolen/skulke osv. pga. det dårlige miljøet.

Den brukte jeg i 1ste klasse på vgs. Hadde en stor pikk av en klasseforstander og norsklærer/mattelærer. Sa jeg kom til å bare slutte å komme på skolen hvis jeg skulle fortsette i den klassen, truet både foreldre og ledelsen på skolen. Det var rundt februar måned at jeg bare sprakk, orket ikke mer, blei borte fra alle timene hans, samt andre timer i en uke, så innså ledelsen at jeg faktisk mente det jeg sa, og to uker senere fikk jeg byttet til en av parallell klassene mine.

Lenke til kommentar
ja, men hvis flere klager på læreren kan det jo igjen bli vanskeligere for meg å bytte klasse pga. flere kanskje vil bytte klasse de også? :no:

På ungdomskulen klagde paralell klassen på ein lærar, alle utanom 2 stk i klassen klagde. Det var mykje mas og styr i ledelsen men dei fant til slutt ut at læraren måtte bytta klasse. Så dei fekk rett og slett ny lærar.

Er det fleire som klager, tar dei nok saken meir alvorleg enn om berre du klager.

Lenke til kommentar

På ungdomsskolen var vi så misfornøyd med KRL læreren vår, at vi dissa henne hver eneste time, ikke fulgte med etc. Rektor kom å snakka med oss mange ganger (oss=hele klassen), men de fant tilslutt ut at det var forgjeves. Hun sluttet på skolen etter det året (9. klasse) og ingen så henne igjen... :p

Lenke til kommentar

Jeg har selv byttet klasse. Jeg følte jeg ikke hadde så mange venner i klassen jeg gikk, men derimot hadde jeg mange venner i den andre klassen. Lærerne var ikke noe problem de var greie. Men jeg vil råde deg til å bare mase og mase. til slutt lar de deg bytte klasse hvis det er ledig plass i klassen du vil bytte til. Men vær litt forsiktig i svingene hvis det er andre i klassen din som har gitt utrykk for at de vil bytte klasse. Det er viktig for deg å komme dem i forkjøpet.

Lenke til kommentar

Har sett hele klasser som har klagd på lærere på både ungdomsskole og videregående, med underskrifter og alt. I begge tilfellene skjedde ingenting, men jeg tviler på at det var gøy for verken elever eller lærere å ha de resterende timer sammen i skoleåret etter noe slikt. Lurere å ta det opp med læreren det gjelder, kanskje i en "klassens time" eller lignende. Lærere er mennesker de også.

Lenke til kommentar

Uansett er det ingen som får bytte klasse fordi de missliker læreren. Elorfin jeg deg råder til og ikke si at grunnen får at du vil bytte klasse er at du missliker læreren. Si heller at du føler deg mobbet og utestengt av de andre elevene i klassen din.

Lenke til kommentar

sindres: Ja, jeg snakket med rådgiver og hun var veldig positiv til dette. Jeg kunne bare sende en søknad, så var hun ganske sikker på at jeg ville få byttet. :D

|FSK|: Jeg skal ikke bytte klasse før til neste år da ;)

Vestlivegen: jeg går i 8. klassen...

Lenke til kommentar

Jeg har helt siden 5. klasse på barneskolen hatt "hjelpelærer" pga. vanskelig atferd i klassen. Nesten hver dag fra 5 til 7. klasse ble jeg kastet (!) ut av klassen, ut på gangen. Der ble jeg somregel tatt i nakkskinnet/håret og slept til nærmeste tomme rom, der satt jeg resten av skoledagen.

Når jeg kom på ung.skole ble det en brå slutt på dette, selv om "Hjelpelærer'en" min fulgte over dit (byttet skole sammen med meg) Det eneste som skjer om jeg er urolig i timen nå, er at han henter andre lærere for å ta meg ut av klassen.

Til slutt en dag, etter utallige mnd'er med klaging til mor og skole, var det slutt. Jeg slo han sikkert så hardt at om det hadde vært luft jeg slo etter, hadde nok skuldra gått ut av ledd.

Nå lever jeg fint på skolen, uten hjelpelærer'en i nakken min hele tiden. Alt har ikke en "Happy end" hele tiden.

- Christer

Lenke til kommentar
ja, men hvis flere klager på læreren kan det jo igjen bli vanskeligere for meg å bytte klasse pga. flere kanskje vil bytte klasse de også?

Vi klaget på en lærer i 8. klasse, og etter sommerferien, da vi skulle begynne i 9. var det plutselig en ny lærer der :D

Inlegg nr. 500 :)

Endret av espennyh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...