Gå til innhold

Vannkjøling. (forslag)

Anbefalte innlegg

Joda. Har en Athlon 1400MHZ som da krever litt kjøling. Da må det jo vannavkjøling til, tatt i betrakning av at jeg er litt optatt av støy. Da tenker jeg på og skaffe meg ei Enheimpumpe fra Microplex, samt diverse Innovatek-komponenter, som CPU kjøler og chipsett kjølere til GeForce2GTS og hovedkort. I tilleg kommer da en snedig Innovatek vanntank, som jeg tenkte og sette nederst inne i kabinettet i front. (Chieftec dragon DA-serie).

I og med at jeg da er så godt igang med Innovatek, så LURER jeg på om jeg skal ha en såkalt Innovatek Dual-radiator (2x 120mm). I tilleg kommer litt andre småting som ikke er så viktig. Radiatoren tenkte jeg og skjære hull i toppen til, og ha den på undersiden av toppen, med de to Enermax-viftene. (Pluss en 92mm over PSU). Støydemping blir det kansje også av pumpen. (Trengs det??).

Er egentlig helt blank når det gjelder dette, men lurer på om dette hørtes greit ut.

Trenger ikke noe monsterkjøling, men bare så den holder seg under 70`C, og ikke bråker så infernalsk. (Har kabinettet fullt av vifter, og det høres ut som en Herkules under avgang!!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg ser det ut som det eneste kriteriet omtrent er at PCen er stille, og at du ikke bryr det om temperatur.

Det er billigere å kjøpe en stille vifte, og hvis du vil, kan du jo også støydempe kabinettet.

Jeg har selv vannkjølig og er meget fornøyd med det, lav temperatur, og viktigst av alt, maskinen er stille :smile:

Lenke til kommentar

Joda. PC`n skal være stillegående OG nedkjølt. Lurte egentlig bare på om disse delene var greie. Som nybegynner synes jeg det er greit og ha mange deler av samme merket, noe som resulterer i lite krimskrams med div koblinger. (Har ikke noe problemer med masse overganger osv, men har tvangstanker om at alt skal se bra ut, i en kombinasjon av at det også fungerer! Personlig syses jeg at casemoding er en smule, unskyld uttrykket, harry. Men det er nå meg).

hmm... En grønnsak??

[ Denne Melding var redigert av: yngvestein på 2002-07-17 19:16 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...