eirikhaf Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Hei. Sliter litt med en Maxtor DiamondMax 10 S-ata 200GB harddisk som ikke fungerer som den skal lenger... Det hele begynte med at pc'en begynte å bare slå seg av etter en liten stund med filmtitting...så tenkte jeg at jeg skulle installere windows på nytt igjen da...og det gikk nå bra, helt til neste gang jeg skulle slå på pcen igjen....så kom det opp den der diskkontroll greia før windows begynner(når pcen ikke har blitt slått av på riktig måte, så begynner den med å opprette tapte filer(?)...og da gikk den igjennom alt som var på HD'en...og det tok en bortimot en halvtime el.no... men så når jeg kom inn i windows så virka det som om alt var som det skulle...men ingenting av musikken jeg hadde innpå fungerte, alt var bare skurring og skraping, og alle filmene fungerte, men de var på en måte fletta inn i hverandre så halveis i I,Robot så kom det en 5-10min av Finding Nemo liksom..og sånn var det på samtlige filmer.... Da tenkte jeg at jeg skulle formatere alt sammen, brukte install cden til xp for å gjøre det..også tenkte jeg at jeg skulle forandre litt på partisjonene i samme slengen så jeg sletta de også...men når jeg hadde gjort det så slo pcen seg av igjen og jeg fikk ikke starta den igjen...kommer bare til det bilde med "konfigurere maskinvare" det som kommer når xp cden booter...og der står den....sto i ett døgn uten at noe skjedde... Kobla den til en annen pc, og da boota pcen sinnsykt treigt opp...men kom meg inn på win til slutt og starta Partition Magic, der var harddisken men den var farga Gul også sto der bare "BAD" etter antal GB...(der det bruker å stå NTFS eller FAT)...prøvde å formatere men da kom det bare opp en error #4...husker ikke i farta hva mer der var, men ikke noe som var mye til hjelp ihvertfall... Prøvde et annet program også Acronis DiskDirector, men det ville ikke starte en gang når harddisken sto i...fjerna jeg den så fungerte programmet som det skulle... Noen som vet hva det kan være og hva man kan gjøre for å få det til..?Men jeg har jo fortsatt garanti på den så det er jo ikke noe problem å sende den inn igjen men det er jo litt kjipt...for ting tar jo som sagt tid.. EH. Lenke til kommentar
knert Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Har stor tro på at den disken er defekt. btw: mener dette er feilpost. Endret 30. mai 2005 av knert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå