nvenjar Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Plutselig helt uten videre etter å ha brent 3 cder vil ikke lenger dvdromen min lese brennbare cder, kun original cder. Om jeg smeller inn en tom cd, står den bare å spinner å lager rare lyder. Nero kræsjer gang på gang. Hvis jeg smeller inn en original cd går alt fint. Er dette et tegn på defekt cd rom ?! Fikk denne til jul! Endret 29. mai 2005 av nvenjar Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Flyttes fra Annet om hardware til Lagringsmedier. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Det kan virke som den er defekt ja. Hvilket merke og modell? Lenke til kommentar
nvenjar Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Det er en SAMSUNG TS-H552B. Merkelig siden det bare skjedde helt uten videre. Har nettopp lagt inn nyeste drivere, prøvd med andre cdr plater. Men om jeg setter inn en dvd plate, fungerer alt. Altså jeg kan brenne DVD plater, men ikke CDR. Da klikker romen. CDr platene står bare å spinner og lager lyder, windows klikker. Hva er galt? Endret 29. mai 2005 av nvenjar Lenke til kommentar
nvenjar Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Ingen som kan komme med et par enkle setninger, er det mulighet for at den er defekt ? Hvis den er det stikker jeg å krever ny Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Du kan prøve den i en anna maskin... Funker den ikke der så stikker du og får deg en ny.. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) har en kompis som hadde akkurat samme problemet med en cd-rom en gang i tiden.. men dette var da en meget gammel cd-rom.. i en pc med 200mhz og 64mb ram.. den tok bare orginale cd'er sånn plutselig en dag.. han fikk en gammel cd-rom hos meg som fungerer den dag i dag edit: glemte å skrive at det kansje er noe i cd'rommen som går fyken?.. en kondensator eller noe slikt, som svekker lesehodet så det bare tar "kvalitets" cd'er?.. ingen som er gode på slike ting som kan svare? Endret 29. mai 2005 av complexity Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Du kan prøve å oppdatere firmware og se om det hjelper. Den kan være korrupt. Om den heller ikke fungerer på en annen maskin, så ville jeg nok fått den byttet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå