SuperPjokkeN Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Etter utallige mange installeringsforsøk av fglrx i SuSE linux så har jeg ikke fått til å installerer en ATi Driver med 3D støtte, Mulig det er jeg som har for lite erfaring eller så er det noe som er inderlig feil. Men det jeg lurte på, er det noen andre Linux Distribusjoner en SuSE som kanskje støtter automatisk oppdatering av drivere fra internett + installering av ATi drivere ? Hører Linspire er veldig likt Windows, kan man installere vanlige Windows ATi drivere der? Men hørt at det er litt lite "linuxlig" og et meget unyttig operativsystem. er det det? Kan gjerne være en Linux Distribusjon som koster litt penger, Vil helst ha noe med kvalitet. MVH Lasse Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Men det jeg lurte på, er det noen andre Linux Distribusjoner en SuSE som kanskje støtter automatisk oppdatering av drivere fra internett + installering av ATi drivere ? Ubuntu. Det eneste du trenger å gjøre der er å installere to pakker med Synaptic, og endre en linje i /etc/X11/xorg.conf. Tar maksimum 10 minutter. Ubuntu er en veldig grei distro på andre områder også, rettet veldig mye mot skrivebordsbruk og har 14000 pakker tilgjengelig. Det er den raskest voksende distribusjonen i verden.. og den er gratis... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Hører Linspire er veldig likt Windows, kan man installere vanlige Windows ATi drivere der? Men hørt at det er litt lite "linuxlig" og et meget unyttig operativsystem. er det det? Selv om Linspire ligner på Windows så er det ikke windows, så den kan ikke kjøre Windows drivere og programmer. Linspire er ikke noe særlig. Kan gjerne være en Linux Distribusjon som koster litt penger, Vil helst ha noe med kvalitet. Du får kvalitet selv om det er gratis, vet du Ubuntu er veldig nybegynnervennlig, og oppdaget det meste av hardwaren min når jeg testet det. Lenke til kommentar
SuperPjokkeN Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Takker, skal prøve ut det Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Takker, skal prøve ut det SuSE har eigne ATi-drivar pakkar. Reknar med du prøvde dei, og ikkje den frå ati.com. Menmen, Ubuntu er vel eit greit alternativ ja. Lenke til kommentar
SuperPjokkeN Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Takker, skal prøve ut det SuSE har eigne ATi-drivar pakkar. Reknar med du prøvde dei, og ikkje den frå ati.com. Menmen, Ubuntu er vel eit greit alternativ ja. Ja, har prøvd dem:) Men får ikke aktivert 3d, Har startet XF86Config og lagt inn Load "dri" og Load "glx" men dem blir ikke aktivert forde. Lenke til kommentar
SuperPjokkeN Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 heh jah, nå har det seg sån at jeg klarte akkuratt å få min floppydisk til å eksplodere og min Bios støtter da selvfølgerlig ikke Isolinux Finnes det andre måter å boote ubuntu cden for installasjon uten å bruke en floppy disk? Lenke til kommentar
Teh Hoboman Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Takker, skal prøve ut det SuSE har eigne ATi-drivar pakkar. Reknar med du prøvde dei, og ikkje den frå ati.com. Menmen, Ubuntu er vel eit greit alternativ ja. Ja, har prøvd dem:) Men får ikke aktivert 3d, Har startet XF86Config og lagt inn Load "dri" og Load "glx" men dem blir ikke aktivert forde. Prøvd å bruke SaX2? SUSEs GUI-konfigureringsverktøy for X? Lenke til kommentar
SuperPjokkeN Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Takker, skal prøve ut det SuSE har eigne ATi-drivar pakkar. Reknar med du prøvde dei, og ikkje den frå ati.com. Menmen, Ubuntu er vel eit greit alternativ ja. Ja, har prøvd dem:) Men får ikke aktivert 3d, Har startet XF86Config og lagt inn Load "dri" og Load "glx" men dem blir ikke aktivert forde. Prøvd å bruke SaX2? SUSEs GUI-konfigureringsverktøy for X? Ja, for det første så ligger ikke mitt Radeon 9800 Pro kort i listen, og for det andre så får jeg ikke aktivert 3D støtte derfra om jeg ikke velger et grafikkort som ikke er det jeg har og da går det fint an å gå in i X, men 3D grafikk er fortsatt ikke aktivert:p Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Takker, skal prøve ut det SuSE har eigne ATi-drivar pakkar. Reknar med du prøvde dei, og ikkje den frå ati.com. Menmen, Ubuntu er vel eit greit alternativ ja. Ja, har prøvd dem:) Men får ikke aktivert 3d, Har startet XF86Config og lagt inn Load "dri" og Load "glx" men dem blir ikke aktivert forde. Prøvd å bruke SaX2? SUSEs GUI-konfigureringsverktøy for X? Skal ikkje bruke SaX for ATi-drivarane. Står i README-en til SuSE. Uansett kva for Radeon kort du vel der vil den bruke radeon-drivaren som gir det meste utanom 3D og TV-ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå