Gå til innhold

Stillegående Strømforsyning?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp bestilt denne som jeg ble anbefalt her :

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=10&s=pl

Den skal visst knapt være hørbar når man skrur den ned til 1500 o/m, og temperaturen går opp med bare 1 grad i kabinettet ved denne hastigheten kontra 3000 o/m. Dette er bare noe jeg har hørt, og jeg har ikke testet den ennå.

Mest stillegående strømforsyning?

Ja, det vet ikke jeg, men personlig har jeg en Enermax EG465P-VE FC Whispher Series og er kjempefornøyd :smile: Den er veldig, veldig støysvak, og jeg kan ikke høre den i det hele tatt. Og slik bør det vel være for en strømforsyning som reklameres med at den er uten støy :grin:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=10&s=pl

Om strømforsyninger:

Effektiviteten til ei strømforsyning angir hvor stor del av energien den blir tilført i form av strøm på 220v-linja som kommer ut i andre enden til data-maskina. Alle PSU jeg har sett har en effektivitet på omtrent 70 prosent. Det betyr at for hver watt datamaskina får, blir 0,4 watt avgitt i form av varme inne i psu-en.

Utifra dette gjelder samme betrakninger som med fx. cpu-er. De store enermax-psu-a tror jeg har store kjøleribber i kobber. Det kan hjelpe på.

Utover litt variasjon i kvaliteten på de interne kjøleribbene er det viftene i psu-et det dreier seg om.

Jeg tror man kommer like langt med en tilfeldig duste-psu som man gjør med en enermax-psu hva angår støy hvis man tør ta i skrujern og tang. Hvis man lar ei standard psu-vifte kjøre på 5 volt og smører den skal man ha ei veldig stille datamaskin forøvrig for at psu-vifta da ikke skal bli overdøvd.

mvh

Are-Harald.

Har en Aopen 250w som jeg byttet ut vifta i med en Papst 19db fra Microplex. Når jeg var ferdig med monteringen fant jeg ut at jeg hadde satt vifta feil vei, men jeg gadd ikke å skru opp igjen. Dette har funket fett siden. Har også en 12db vifte men denne har jeg ikke testet. Er ikke vits da hd'en er det som lager lyd i kassa.(Quantum Quiet disk)

Meget billig og bra løsning.

PS: Vet ikke om dette funker på en 300w+ PSU

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...