Vaffel89 Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Sponsor: Hei. Jeg har nå (endelig) bestemt meg for å lage min egen worklog her på forumet. Jeg har spurt om tips og idéer i casemod avdeling, og har nå begynt på prosjektet mitt. Jeg har kommet frem til at jeg skal ha selve kabinettet i sølv, og katoder/leds inni skal være blå Kabinettet jeg skal modde er et gammelt ibm aptiva kabinett. Sidene og toppen henger sammen, og det er litt stress å ta dem av. Jeg har derfor tenkt til å kutte av venstre side (sett forfra), så den skal bli lett å ta av og på. Jeg har også planer om å sette inn et plexivindu for å få det litt finere. Skal også ha nokså heavy kjøling, så derfor skal jeg ha en del vifter Jeg har tenkt til å ha 2*80mm eller 1*120mm i front, og det samme bak. Skal også ha 1*80mm i sidedøra. Får se hva jeg får til i toppen, da det ikke er så veldig god plass der Kabinettet er ganske lite, det er derfor det blir "heavy" med de viftene. Det første jeg skal gjøre er å pusse toppen og sidene, fordi fargen som var fra før er utrolig stygg og "gammmeldags". Toppen: Flere bilder kommer. Hva syntes dere så langt. Noen flere tips til hva jeg kan gjøre? Endret 2. juni 2005 av Kris_the_Ripper Lenke til kommentar
El Netzor Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Dette blir kjekt og følge med på.. Selv har jeg fiksa opp et Compaq kabinett, har worklog ved navnet "Oppussing av kabinett" kanskje du finner noen idèer der? Bare og stjele de... Selvom de er ganske orginale El NetZor Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Kutt av den ene siden, saa kan du ta den av uten at resten av dekselet blir med. Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) @ Vågebu: Hadde tenkt til det ja @ Diablito2k: Takker Kommer update i morgen Edit: Har søkt om sponsing nå *håpe å få det jeg trenger* Endret 29. mai 2005 av Kris_the_Ripper Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Hvem og om hva har du spurt da? Er ikke ofte nettbutikker sponser enkle casemods men om de får reklame kan det godt hende du er heldig! Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Hvem og om hva har du spurt da? Er ikke ofte nettbutikker sponser enkle casemods men om de får reklame kan det godt hende du er heldig! Har bare spurt 3dfxcool.no til nå, og har fulgt malen som var i din FAQ for casemoddere Søkte om div. vifter og kabler. Har tilbudt dem reklameplass på kabinettet, og på toppen av siden Endret 1. juni 2005 av Kris_the_Ripper Lenke til kommentar
melbye2k Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Kris, hva er det du trenger fornoe? BTW: nice prosjekt, egentli et oldschool kabinett som det kan bli utolig kult! håper du får det resultatet du håper på GL HF __ -pEAce EDIT: ja åsså var det, det. for meg hadde det ikke gjort noe vis du hadde bildene litt mindre, for jeg kjører 1024x768 så malen til venstre kommer under hele wrkloggen... ikke noe stort stress men bare et lite tips Endret 29. mai 2005 av melbye2k Lenke til kommentar
sigen Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Bildene er for store etter reglene. Men ellers ser dette bra ut. Tok du bare å kopierte malen min? Eller redigerte du den? (vil vite hvor mange som bare kopierer den) Stå på, gleder meg til flere bilder Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Bildene er for store etter reglene.Men ellers ser dette bra ut. Tok du bare å kopierte malen min? Eller redigerte du den? (vil vite hvor mange som bare kopierer den) Stå på, gleder meg til flere bilder Jeg redigerte litte grann, siden det var noe som ikke passet Men den var utrolig bra som den var Edit: Har fiksa bildene nå. Kommer update senere i dag, men nå må æ på skolen Endret 30. mai 2005 av Kris_the_Ripper Lenke til kommentar
Mr.Andersen Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Ser bra ut dette. Blir spennande å følge med vidare. Lenke til kommentar
Windaloo Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Kan bli bra! Noen planer om hva du skal gjøre med fronten? Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Dobbel post Endret 30. mai 2005 av Kris_the_Ripper Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Kan bli bra! Noen planer om hva du skal gjøre med fronten? En venn av meg, melbye2k, holder også på å modde sitt kabinett (her), og hadde tenkt til å gjøre som han skal gjøre kansje. Det er ikke sikkert, men tror det kunne blitt gankse fet Men nå er det ut å modde Edit: Gjorde bildene klikkbare Endret 30. mai 2005 av Kris_the_Ripper Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Blir ikke no update i dag, for jeg var litt opptatt med andre ting. Jeg lover at det blir update i morgen Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Fikk gjort litt i går så nå kommer det en liten update Hele kabinettet er nå pusset, men det er fremdeles litt småpussing igjen noen steder. Kansje jeg tar en omgang til siden jeg har en vinkelsliper å pusse med, å da går det raskt (gikk litt hard utover pusseskiva, kom nær en kant på full guffe, å da var det ikke mye igjen av den gitt ) Resultatet: Jeg har også kuttet av den ene siden, så det skal bli lettere å ta av og på den ene sidedøren istedenfor å måtte ta av hele greia: Har også tegnet opp hvordan vinduet skal være: Tegnet litt i paint, så det blir lettere å se hvordan det skal være. Der det er tegnet rødt har jeg tenkt å ha ei 80mm vifte, som da blir halvveis i plexi, og halveis i de rutane. Tror det blir ganske fet Edit: Hva synes dere? Noen som har noen forslag til noen fete håndtak jeg kan ha på sidedøren, for sånn som den er nå så er det umulig å få den opp Endret 31. mai 2005 av Kris_the_Ripper Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 fin start dette litt autosol eller våtsliping med fint papir (1000+) så kan det bli som et speil den side døra Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) fin start dette litt autosol eller våtsliping med fint papir (1000+) så kan det bli som et speil den side døra Har tenkt å ha på litt autosol å ja...så ruster det vel heller ikke. Min far har det på en sånn "tønne-grill", å den er veldig fin å blank. å det nesten uten pussing Trenger fremdeles tips til håndtak jeg kan bruke Endret 1. juni 2005 av Kris_the_Ripper Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 UPDATE!! Ja da ble det update alikavel. Kom opp i engelsk, så det er ikke så mye å forberede seg på Nok snakk, nå kommer et par bilder med tekst til: Måtte kutte et lite hakk med vinkelsliperen så det ble plass til stikksaga. (Satan å det gnistra ) Her har jeg kommet godt igang med kuttinga, ble litt problemer i kantene fordi stikksaga kom henni den kanten som stikker opp i enden av døra, men det gikk jo bra. Syntes resultatet ble bra jeg. Trenger ikke pusse noe heller, hvis jeg skal ha sånn list tundt kanten. (noen som vet hvor jeg kan kjøpe det? ikke på nettet. Biltema kanskje? ) Har også fått lakka kabinettet innvendig, fordi den fargen inni var jo like stygg som resten av kabinettet. Fant noe som het felglakk i boden som hadde en fin glans. Har ingen bilde av dette enda fordi kameraet gikk tom for strøm Men skal ut nå etterpå å ta bilder av dette Lenke til kommentar
andesam Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 vanskelig å få igjen noe på garantien nå.. hehe. blir fet dette kristoffer. har du egentlig tenke til å sette inn noe ny hardware også? Den kan jo klare å romme en vanlig pc..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå