Gå til innhold

Prosjekt: Ice blue cube | UPDATE 02.06.2005!

Anbefalte innlegg

Sponsor:

vendur.gif

Hei. Jeg har nå (endelig) bestemt meg for å lage min egen worklog her på forumet.

Jeg har spurt om tips og idéer i casemod avdeling, og har nå begynt på prosjektet mitt.

Jeg har kommet frem til at jeg skal ha selve kabinettet i sølv, og katoder/leds inni skal være blå

Kabinettet jeg skal modde er et gammelt ibm aptiva kabinett.

img_12400.jpg

Sidene og toppen henger sammen, og det er litt stress å ta dem av. Jeg har derfor

tenkt til å kutte av venstre side (sett forfra), så den skal bli lett å ta av og på. Jeg

har også planer om å sette inn et plexivindu for å få det litt finere. Skal også ha

nokså heavy kjøling, så derfor skal jeg ha en del vifter :D

Jeg har tenkt til å ha 2*80mm eller 1*120mm i front, og det samme bak. Skal også

ha 1*80mm i sidedøra. Får se hva jeg får til i toppen, da det ikke er så veldig god

plass der :p

Kabinettet er ganske lite, det er derfor det blir "heavy" med de viftene.

Det første jeg skal gjøre er å pusse toppen og sidene, fordi fargen som var fra før er

utrolig stygg og "gammmeldags".

Toppen:

Ibm010400.jpg

Flere bilder kommer. Hva syntes dere så langt. Noen flere tips til hva jeg kan gjøre?

Endret av Kris_the_Ripper
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvem og om hva har du spurt da? Er ikke ofte nettbutikker sponser enkle casemods men om de får reklame kan det godt hende du er heldig! :)

Har bare spurt 3dfxcool.no til nå, og har fulgt malen som var i din FAQ for casemoddere

Søkte om div. vifter og kabler.

Har tilbudt dem reklameplass på kabinettet, og på toppen av siden :thumbup:

Lenke til kommentar

Kris, hva er det du trenger fornoe?

BTW: nice prosjekt, egentli et oldschool kabinett som det kan bli utolig kult!

håper du får det resultatet du håper på :D

GL HF __ -pEAce :D;)

EDIT: ja åsså var det, det.

for meg hadde det ikke gjort noe vis du hadde bildene litt mindre, for jeg kjører 1024x768 så malen til venstre kommer under hele wrkloggen...

ikke noe stort stress men bare et lite tips :D

Endret av melbye2k
Lenke til kommentar
Bildene er for store etter reglene.

Men ellers ser dette bra ut. Tok du bare å kopierte malen min? Eller redigerte du den? (vil vite hvor mange som bare kopierer den)

Stå på, gleder meg til flere bilder

Jeg redigerte litte grann, siden det var noe som ikke passet

Men den var utrolig bra som den var

Edit: Har fiksa bildene nå. Kommer update senere i dag, men nå må æ på skolen :thumbdown:

Lenke til kommentar
Kan bli bra! :thumbup:  Noen planer om hva du skal gjøre med fronten?

En venn av meg, melbye2k, holder også på å modde sitt kabinett (her), og hadde tenkt til å gjøre som han skal gjøre kansje. Det er ikke sikkert, men tror det kunne blitt gankse fet :D

Men nå er det ut å modde

Edit: Gjorde bildene klikkbare ;)

Lenke til kommentar

Fikk gjort litt i går så nå kommer det en liten update :D

Hele kabinettet er nå pusset, men det er fremdeles litt småpussing igjen noen steder. Kansje jeg tar en omgang til siden jeg har en vinkelsliper å pusse med, å da går det raskt :D (gikk litt hard utover pusseskiva, kom nær en kant på full guffe, å da var det ikke mye igjen av den gitt :p)

Ibm013thumb.jpg

Resultatet:

Ibm019thumb.jpg

Jeg har også kuttet av den ene siden, så det skal bli lettere å ta av og på den ene sidedøren istedenfor å måtte ta av hele greia:

Ibm020thumb.jpg

Har også tegnet opp hvordan vinduet skal være:

Tegnet litt i paint, så det blir lettere å se hvordan det skal være. Der det er tegnet rødt har jeg tenkt å ha ei 80mm vifte, som da blir halvveis i plexi, og halveis i de rutane. Tror det blir ganske fet :D

Ibm023plexithumb.jpg

Edit: Hva synes dere? Noen som har noen forslag til noen fete håndtak jeg kan ha på sidedøren, for sånn som den er nå så er det umulig å få den opp :p

Lenke til kommentar
fin start dette ;)

litt autosol eller våtsliping med fint papir (1000+) så kan det bli som et speil den side døra :)

Har tenkt å ha på litt autosol å ja...så ruster det vel heller ikke.

Min far har det på en sånn "tønne-grill", å den er veldig fin å blank. å det nesten uten pussing ;)

Trenger fremdeles tips til håndtak jeg kan bruke :yes:

Lenke til kommentar

UPDATE!!

Ja da ble det update alikavel. Kom opp i engelsk, så det er ikke så mye å forberede seg på :p

Nok snakk, nå kommer et par bilder med tekst til:

Ibm026thumb.jpg

Måtte kutte et lite hakk med vinkelsliperen så det ble plass til stikksaga. (Satan å det gnistra :p )

Ibm027thumb.jpg

Her har jeg kommet godt igang med kuttinga, ble litt problemer i kantene fordi stikksaga kom henni den kanten som stikker opp i enden av døra, men det gikk jo bra.

Ibm029thumb.jpg

Syntes resultatet ble bra jeg. Trenger ikke pusse noe heller, hvis jeg skal ha sånn list tundt kanten. (noen som vet hvor jeg kan kjøpe det? ikke på nettet. Biltema kanskje? :hmm:)

Har også fått lakka kabinettet innvendig, fordi den fargen inni var jo like stygg som resten av kabinettet. Fant noe som het felglakk i boden som hadde en fin glans. Har ingen bilde av dette enda fordi kameraet gikk tom for strøm :p Men skal ut nå etterpå å ta bilder av dette :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...