Gå til innhold

Nytt s754 HK. Trenger veiledning.

j--

Anbefalte innlegg

Jepp, da sitter jeg med et ikkefungerende hovedkort, og trenger nytt.

Har søkt og lest masser av tråder, men har ikke klart å plukke emg ut noen modeller som jeg liker spessielt godt. Derfor trenger jeg hjelp av dere.

Kriterier:

• 4*sata eller mer
  • Vifteløst chipsett
  • AGP-skjermkort
  • 3 RAMslots
  • Helst nf3 siden via har litt svakere diskytelse
  • Gbit nettverk
  • Overklokkningsvennlig. Bør helst ha mulighet til å kjøre opp Vcore litt, samt volten på rammen.

Hadde et Abit KV8 Pro 3rd Eye før det tok kvelden. Var ikke veldig fornøyd med det. Hadde bare 2 sataporter, og det var for lite. Hele uGuru-greia var bare tull.

Så jeg trenger hjelp til å finne et kort som oppfølger flest mulig av de kriteriene.

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du får tak i DFI LANParty UT nF3 250Gb er det et kort som tilfredstiller dine kritetrier.

Ser ut ikke ut som noen har det inne nå....

Jeg hadde DFI nf3 før jeg klarte å ødelegge agp-porten på det. Det kortet var helt fatastisk etter min oppfattning. Klokket som et dyr, og var ellers helt stabilt :)

Men det ser ikke ut som om noen har det inne, nei. Hadde noen hatt det så hadde jeg antagelig slått til.

Lenke til kommentar
Var det kortet jeg vurderte sterketst. Har også skjønt at dette kortet er greit å klokke med.

Noen som har personlige erfaringer med kortet?

Jeg har dette kortet, og det er stabilt som et fjell. Du må imidlertidig være obs på at du må ha god luftgjennomstrømning i kabinettet, hvis ikke blir chipsetet for varmt.

Endret av Erik-Tor
Lenke til kommentar

Jeg skal gjøre en lignende oppgradering, har agp 6600GT kort så noe nf4 er ikke aktuelt. Da er i grunnen ikke s939 noe alternativ heller.

Så etter litt undersøkelser har jeg kommet til følgende konklusjon:

- For s754 er det bare ett chipset som gjelder, nF-250GB.

Dette har gigabit lan, med on-chip brannmur. Alle HK (med unntak av Chaintech) har passiv kjøling. Det er ikke så mange nf3-250gb kort å velge mellom og full liste finner du Her (Prisguide)

Og da må det nesten bli MSI K8N Neo Platinum, eller ASUS K8N-E Deluxe, da ABIT NF8 bare har 2 Sata og 2 Dimm.

Endret av Chris_Henrik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...