Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett tallene fra internett leverandørene

Anbefalte innlegg

Hei!

Fra mitt 1 års erfaring har jeg fortsatt ikke skjønnt. Altså mange internett leverandører skriver f.eks.

Ned: 1000

opp: 200

1000/200 kbps

Har gått gjennom mange kunder, men jeg tror ikke at:

MAN MÅ IKKE ALLTID STOLE PÅ DE TALLENE!

Hva mener dere om dette, burdde det være slik?

Altså jeg har ikke noen gang i mitt liv sett at de tallene har fungert skikkelig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
alle isp`r jeg har vært borti skriver det sånn... så nettop HVA er det du ikke skjønner? :hmm:

altså. hvis de tallene ikke stemmer, hvorfor skrive de????? for å lure kundene? hvis ja. hvorfor gjør ingen med det?

Lenke til kommentar
altså. hvis de tallene ikke stemmer, hvorfor skrive de????? for å lure kundene? hvis ja. hvorfor gjør ingen med det?

De stemmer da stort sett innad i ISP sitt eget nett, utenfor har jo ISP lite de skulle ha sagt.

Lenke til kommentar

Ein ISP kan ikkje garantere at du får 1000\200 eller kva det nå måtte vere, og det blir jo påverka av forskjellige faktorar. Kanskje det ikkje er heilt optimal fart mot Dinside eller ITavisen. Kanskje du bur langt frå sentralen.

Men om du måler 950, 1000 eller 1050 så har det ikkje så forferdeleg mykje å sei.

Lenke til kommentar
jeg har også sett at noen isp'r skriver "best effort"

"Best effort" er en frase enkelte leverandører bruker for å fraskrive seg ansvaret for å levere avtalt kapasitet.

Den der blir brukt mye mer nå i snar fremtid, når leverandørene finner ut at veldig mange stakkarer får ikke 4mbit++. Sånn som meg :) Får fan ikke mer en 3 :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...