Flames Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Hei, Jeg satt for en time siden å spillte Guild Wars, da jeg var uheldig og søle brus type: appelsin på tastaturet mitt. Jeg slo av pc'en, gikk på do og prøvde å tørke av det verste av sølet med papir. Jeg gikk tilbake i stuen, plugget i tastaturet og slo på maskinen igjen. Kom meg inn i windows, startet guildwars på nytt, logget meg inn og da skjedde det noe: menyen ominnstillinger poppet opp uten at jeg ba den om det, jeg lukket vinduet også gikk maskinen av en eller annen grunn i dvale. Jeg rørte på musa for å komme tilbake i innloggings vinduet til windows, men det som skjedde nå var at der man skriver passordet godtok ikke mer enn 6-7 bokstaver, så jeg fikk ikke logget inn, jeg restartet maskinen (det var såvidt den ville) og prøvde på nytt, men det var det samme problemet. Så jeg slo av maskinen, nappet ut tastaturet og startet PC'en opp igjen, kom til innloggingsvinduet og da plugget jeg inn i tastaturet slo maskinen seg av! Jeg tenkte "Hva fa..!?" og prøvde å starte maskinen, men ingenting skjedde, den ville ikke så seg på. Så jeg lot den være av i en halv time og så gikk jeg bort til den igjen og startet den. Denne gangen slo den seg på, men med det samme jeg plugget i tastaturet slo den seg av igjen! Jeg tenkte at det kanskje var noe som hadde svidd seg, men etter det jeg kan se eller lukte, har det ikke skjedd. Så nå sitter jeg her og skriver på pc'en til en kompis og lurer på om det er noen her som vet hva som kan har skjedd og hva jeg eventuellt må gjøre for å få start på den igjen ? På forhånd takk. Lenke til kommentar
gutorms Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Ouch, Høres ikke bra ut. Tipper nok det er en kortslutning ett eller annet sted i tastaturet ditt. Det er antagelig bare å hive det, men du kan jo prøve ett par ting: - Hvis tastaturet ikke er trådløst kan du skru det fra hverandre, skylle delene godt i lunkent vann. La det tørke ett døgns tid. Hvis du har noe fuktfordrivende spray ("verktøykasse på boks") bruk det, særlig rundt kontaktpunkter. - Er det trådøst blir det verre: Skru det fra hverandre, rens så godt du kan med vattpinner og sprit, fuktig klut kan være greit på de områdene du tør. "Verktøykasse på boks" er bra her og. Har ikke så stor tro på at det lykkes, men det er verdt ett forsøk. Har reddet endel "Cola-tastatur" på denne måten. For ikke å nevne ett Jägermeister og to rødvin... Endret 29. mai 2005 av gutorms Lenke til kommentar
Flames Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Ouch,Høres ikke bra ut. Tipper nok det er en kortslutning ett eller annet sted i tastaturet ditt. Det er antagelig bare å hive det, men du kan jo prøve ett par ting: - Hvis tastaturet ikke er trådløst kan du skru det fra hverandre, skylle delene godt i lunkent vann. La det tørke ett døgns tid. Hvis du har noe fuktfordrivende spray ("verktøykasse på boks") bruk det, særlig rundt kontaktpunkter. - Er det trådøst blir det verre: Skru det fra hverandre, rens så godt du kan med vattpinner og sprit, fuktig klut kan være greit på de områdene du tør. "Verktøykasse på boks" er bra her og. Har ikke så stor tro på at det lykkes, men det er verdt ett forsøk. Har reddet endel "Cola-tastatur" på denne måten. For ikke å nevne ett Jägermeister og to rødvin... Hmm, det verste av alt var jo at jeg prøvde med et annet gammlere tastatur som jeg vet funker til vanlig, men det samme skjedde her også... Jeg har aldri i mitt liv vært i nærheten av noe så sykt som dette problemet, og jeg har sølet en del dritt på mine tastatur. Det kan vel ikke har skjedd noe med harwaren inne i selve pc'en ? Lenke til kommentar
gutorms Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Tror ikke noe er ødelagt i PC'en. Hvis du kommer til BIOS, prøv å laste default innstillingene (Håper ikke du har mye tweaks i BIOS - da får du en jobb med å sette innstillingene igjen). Jeg vet ikke om tastaturet ditt var PS/2 eller USB. Kunne vært interessant å se hva som hadde skjedd om du koblet til ett tastatur av den typen du ikke hadde i før. Lenke til kommentar
Flames Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Det var et PS/2 tastatur, jeg får låne et nytt et i morgen av en kompis, så får vi se hvordan dette ende Lenke til kommentar
Flames Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Jeg tok nettopp og resetta bios, men det som skjedde da var at den starter opp og piper repetivt. Piip-piip. Hva kan være feil? Har lest gjennom manualen til hovedkortet, men finner ut minus. Lenke til kommentar
Flames Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Hm, okay. Hovedkortet er et Msi k8n neo - og det er én pipelyd som går igjen i en uendelig loop, og det står ingenting om pipelydene i manual. Noen som vet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå