Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Får dere bruke bærbar på tentamen?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om andre skoler får lov til det. Var ikke vanskelig på vores skole. Bare spurte læreren og dagen etter fikk bekrefta at vi fikk lov.

Men har sett på en hjemmesider der det var noen elever som prøvde å få det gjennom.

Derfor, kan dere bruke bærbar på heldagsprøver?

PS! Jeg går på ungdomsskolen.

Endret av -Tori-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På skolen vår (Laksevåg VGS) er det tillatt med laptop på norsktentamen, men ikke i andre fag. Jeg er usikker på om det samme gjelder eksamen, men uansett så er det ikke noe stor fordel utenom spart tid.

edit: Jeg får som regel ned på ark det jeg har å si før tiden går ut ved hjelp av penn og papir.

Endret av Dasset
Lenke til kommentar

På vår skole (vgs) så er det ikke lov å ha egen laptop på eksamen, og det blir heller ikke lånt ut fra skolen med mindre man har en spesiell ordning (jeg fikk ha bærbar på norsk heldags og sidemålsheldags pga en knust langfinger på høyre hånd som gjorde at jeg ikke kunne skrive for hånd).

Lenke til kommentar

på våres skole er det bare lov til å ha en pc som har programmer etter "skolens liste". de som har med pc å gjøre har en cd som de installerer på alle pc'ene.

slik at alle pc'ene har "identisk likt" system. Ingen ting kan lagres på pc'n utenom det som ligger i klassemapper (alle klasser har egne mapper som er tilgjengelige fra alle pc'ene på skole). Men skolen vår har vel 15-20 bærbare + trådløst nettverk.. og de som har dysleksi får jo 10 000 til kjøpe bærbar med, de har selvfølgelig lov til å ha med den..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9817234daf

Min klasse fikk lov i fjor, da vi gikk media. I år har jeg spesialordning som gir meg lov. Alt det legeattester fikser...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Kanskje litt uetisk av meg å si dette, men å gå til legen på bakgrunn av å ha knekket fingrer for mye, gir ofte en legeattest som sier at bruk av pc er nødvendig. :whistle:

Lenke til kommentar
Kanskje litt uetisk av meg å si dette, men å gå til legen på bakgrunn av å ha knekket fingrer for mye, gir ofte en legeattest som sier at bruk av pc er nødvendig. :whistle:

HAHA! *knekke* Men nå er eksamnene over, så da gjør det ikke noe.

Jeg fikk ha engelsk og norsk heldags på pc (stasjonær, med ordbok :whistle:). Det var fordi jeg hadde en knust negl på høyre langfinger (blå negl og stor hevelse). Trengte ikke noe lege greier selv om jeg var hos legen for å borre hull i neglen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...