Gå til innhold

Windows 98, installere på nytt.

Anbefalte innlegg

Heisann,

Skal installere windows 98 på nytt. Men hva gjør jeg med oppdateringer og slikt? Det er vel ikke spesielt lurt å gå på nett med en nyinstallert windows 98? Vil det ikke flomme over av virus da?

Noen tips til antivirusprogrammer som tar minst mulig ressurser? Makinen er koblet til ADSL 1024/256, nå er det innstalert norton antivirus. Lurer på om nod32 kan være et bedre valg?

Maskinen er en HP Pavilion 8730:

P3 800mhz

128 MB sdram

30 GB HDD

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

man har vel egentlig ikke så mye valg så det er bare å få inn antivirus så fort som mulig og ikke bruke maskinen til å surfe på nett før alle oppdateringer fra windowsupdate er nede.

Det virker som om du har telenor adsl og da får du jo med norton internet security som burde holde for deg (det er jo gratis, hvorfor betale for noe som er litt bedre da :))

Lenke til kommentar

Ja, Norton antivirus er innstallert nå. Men vil lisensen virke etter jeg har innstallert windows på nytt? Det er isåfall viktig at den gjør det.

Det går ikke ann å legge inn windows oppdateringer på en cd, for så og innstalere før jeg tar pcen på nett?

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

hei. selv har jeg nesten samme maskin som deg, bare at jeg har en HP Omnibook XE3, også har min 20 GB ikke 30. uannsett, jeg ville installert Windows 2000 på den pc`en der. selv kjører jeg Windows 2000 ENG på min HP laptop med samme maskinvare og Norton og det fungerer utmerket. du kan også få installert XP på den pc`en der, og den vil da også fungere bra. tja, du kan vel hente Windows 98 oppdateringer enda, men om du får henta dem fra Microsoft.com er jeg sannelig ikke sikker på. fant for litt siden en FTP server, med oppdateringer for alle Windows versjonene fra Windows 95 til XP, men husker desverre ikke adressen. har formatert i mellom tiden og da har jeg glemt å lagre adressen :(

men uannsett, du bør installere noe annet enn Windows 98 på maskina der.

Norton lisensen vil funke selv om du formaterer ja. bare å hive inn lisensnøkkel under installasjonen av Norton så funker det fint igjen :)

Lykke til.

Lenke til kommentar

Okey, beroligende å høre at Norton kommer til å virke igjen :)

Det gjelder forresten ikke min pc, jeg sitter på ganske grommere hardware ;)

Men å installere windows xp synes jeg hørtes noe tvilsomt ut, er ikke 128 mb minne i minste laget da? Vil gjerne installere windows xp med tanke på sikkerhet, men hele greia med re-installasjon var at pcen skulle gå raskere.

Microsoft oppdaterer vel fortsatt Windows 98? Det er Windows 95 som ikke lenger oppdateres. Men går det ikke ann å laste ned oppdateringer til windows 98 og legge de inn på en cd? dette ville gjort jobben mye sikrere :)

Lenke til kommentar
Microsoft oppdaterer vel fortsatt Windows 98? Det er Windows 95 som ikke lenger oppdateres. Men går det ikke ann å laste ned oppdateringer til windows 98 og legge de inn på en cd? dette ville gjort jobben mye sikrere :)

Win 98 blir ikke oppdatert lenger fra M$. De gamle oppdateringene ligger fortsatt ute, men ingen oppdateringer mot sikkerhetstrusler fra de siste par årene. (Husker ikke helt når M$ ga opp 98)

Win Me er vel også over i utvidet støttefase, og i ferd med å bli faset ut. Win 2000 har derimot full oppdatering. Servicepack5 er visst på trappene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...