csboy Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Det jeg trenger hjelp til er. 3 stk vifter for luftgjennomstrømning. Har sett litt på silenX og de virker som et godt valg. Som cpu kjøler har jeg sett litt på thermatalke xp-90, med en SilenX vifte. Også lurer jeg på om denne Denne er den jeg er mest i tvil om. Så også litt på en zalman vifte men på 28db , men jeg synes det er litt mye.Men er den et godt valg ettersom den har et lydutslipp på 0 db. Dette skal være en veldig stillegående pc, men alikevel skal kjøles ganske effektivt. Har ikke penger til vannkjøling. Pc spesifikasjoner: hovedkort:Amd athlon 3200+ hovedkort:MSI K8N NEO2 Platinum kabinett: beantech igloo skjermkort: geforce 6600 256mb Endret 30. mai 2005 av csboy Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 arcic freezer 64 er en god kjøler! Lenke til kommentar
Blodpudding Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Thermaltake XP-120 er med en stillegående 120mm (f.eks. Nexus real silent) vifte er det klart beste valget, men pass på at den passer på hovedkortet før du kjøper, den er svær! Lenke til kommentar
Jar-jar Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Hva med denne Her eller denne Her med en passende Vifte Les denne så kan du velge selv behardware.com Endret 29. mai 2005 av Jar-jar Lenke til kommentar
csboy Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Thermaltake XP-120 er med en stillegående 120mm (f.eks. Nexus real silent) vifte er det klart beste valget, men pass på at den passer på hovedkortet før du kjøper, den er svær! har dette hovedkortet: MSI K8N NEO2 Platinum-54G, nForce3 250U 54G, Socket-939, SATA, GbLAN, ATX, AGP8X. Passer det? Og når det gjelder vifter til den, funker det da med en vanlig papst vifte? Forresten så må ikke alt være fra microplex, men skal kun bestille fra en nettbutikk. Hva med thermaltake XP-120 og denne viften? Endret 29. mai 2005 av csboy Lenke til kommentar
Blodpudding Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Beklager, da passer den desverre ikke. Du kan se selv på denne siden: http://www.thermalright.com/a_page/main_su...rd_xp120_k8.htm Det nest beste valget vil vel da være XP-90, det skal passe hovedkortet ditt. Basert på hva jeg har lest på www.silentpcreview.com anbefales Nexus real silent vifter, men papst er jo også kjent for å være meget stillegående. Uansett vil jeg anbefale deg å lese litt på silentpcreview.com, du vil nok bli mye klokere. EDIT: Skiftet ut link. Endret 29. mai 2005 av Blodpudding Lenke til kommentar
csboy Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Kan jeg bruke den gamle kjøleribba og kun bruke en ny vifte, og eventuelt kjøpe den kjøleren senere? Og kan jeg få presset in et par 120mm vifter? har dette kabinettet Har 3 kabinett vifter nå, som bråker noe forferdelig. Kan jeg på noen som helst måte Få de til å gå saktere å bråke mindre? Har bare fått det til med cpu vifta og chip set vifta. Endret 29. mai 2005 av csboy Lenke til kommentar
csboy Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Og hvordan vet jeg hvor store vifter jeg har plass til? Hvis jeg setter i større vifter en kabinetter er beregnet for, har det noe effekt da? Tenkte jeg skulle kjøpe 3 stk silenX vifter og da vil jeg jo ha noen som er alt for lite effektive. Har 80mm fra før. Lenke til kommentar
Blodpudding Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Du kan bruke den gamle kjøleribba og sette på en stillegående vifte, men det kan jo hende at du griller CPUen, en lavkvalitets kjøleribbe med stillegående vifter som flytter lite luft er en dårlig kombinasjon. Hva slags kjøler har du fra før? Jeg vet ikke om det kabinettet du linker til har 120mm vifteplasser, hvis ikke kan du "modde" det litt, eller du kan kjøpe en fanadapter: http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...CX159A&toc=3870 For all del, ikke kjøp SilenX vifter, det er et jukseselskap, lydnivået er langt i fra det som selskapet proklamerer, og i tillegg er silenx viftene ganske dyre. Nexus vifter anbefales i 120mm og 92mm størrelse, 80mm skal være av litt dårligere kvalitet. Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Den linken linker til noe helt annet enn et fanadapter. Det var vel noe slikt du mente Lenke til kommentar
Blodpudding Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Whoops, hvordan skjedde det mon tro? Lenke til kommentar
csboy Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Har boxed vifter fra før. Men hva med den kjøleren til skjermkortet? Lenke til kommentar
Blodpudding Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Den beste skjermkort kjøleren ytelse/stillhet, er Zalman vf-700. Lenke til kommentar
csboy Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Er ikke 28db veldig mye? Lenke til kommentar
Blodpudding Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 28 dB er relativt mye, men kjører du viften på 5 eller 7 volt så skal den være så og si umulig å høre + at den kjøler bra nok. Spiller du mye spill, kan du sette viften på 12V. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå