Gå til innhold

Nye stillegående vifter!

csboy

Anbefalte innlegg

Det jeg trenger hjelp til er. 3 stk vifter for luftgjennomstrømning. Har sett litt på silenX og de virker som et godt valg. Som cpu kjøler har jeg sett litt på thermatalke xp-90, med en SilenX vifte. Også lurer jeg på om denne Denne er den jeg er mest i tvil om. Så også litt på en zalman vifte men på 28db , men jeg synes det er litt mye.Men er den et godt valg ettersom den har et lydutslipp på 0 db. Dette skal være en veldig stillegående pc, men alikevel skal kjøles ganske effektivt. Har ikke penger til vannkjøling.

Pc spesifikasjoner:

hovedkort:Amd athlon 3200+

hovedkort:MSI K8N NEO2 Platinum

kabinett: beantech igloo

skjermkort: geforce 6600 256mb

Endret av csboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Thermaltake XP-120 er med en stillegående 120mm (f.eks. Nexus real silent) vifte er det klart beste valget, men pass på at den passer på hovedkortet før du kjøper, den er svær!

har dette hovedkortet: MSI K8N NEO2 Platinum-54G, nForce3 250U 54G, Socket-939, SATA, GbLAN, ATX, AGP8X. Passer det? Og når det gjelder vifter til den, funker det da med en vanlig papst vifte? :hmm:

Forresten så må ikke alt være fra microplex, men skal kun bestille fra en nettbutikk.

Hva med thermaltake XP-120 og denne viften?

Endret av csboy
Lenke til kommentar

Beklager, da passer den desverre ikke. Du kan se selv på denne siden: http://www.thermalright.com/a_page/main_su...rd_xp120_k8.htm

Det nest beste valget vil vel da være XP-90, det skal passe hovedkortet ditt. Basert på hva jeg har lest på www.silentpcreview.com anbefales Nexus real silent vifter, men papst er jo også kjent for å være meget stillegående. Uansett vil jeg anbefale deg å lese litt på silentpcreview.com, du vil nok bli mye klokere.

EDIT: Skiftet ut link.

Endret av Blodpudding
Lenke til kommentar

Kan jeg bruke den gamle kjøleribba og kun bruke en ny vifte, og eventuelt kjøpe den kjøleren senere? Og kan jeg få presset in et par 120mm vifter? har dette kabinettet

Har 3 kabinett vifter nå, som bråker noe forferdelig. Kan jeg på noen som helst måte Få de til å gå saktere å bråke mindre? Har bare fått det til med cpu vifta og chip set vifta.

Endret av csboy
Lenke til kommentar

Og hvordan vet jeg hvor store vifter jeg har plass til? Hvis jeg setter i større vifter en kabinetter er beregnet for, har det noe effekt da? Tenkte jeg skulle kjøpe 3 stk silenX vifter og da vil jeg jo ha noen som er alt for lite effektive. Har 80mm fra før.

Lenke til kommentar

Du kan bruke den gamle kjøleribba og sette på en stillegående vifte, men det kan jo hende at du griller CPUen, en lavkvalitets kjøleribbe med stillegående vifter som flytter lite luft er en dårlig kombinasjon. Hva slags kjøler har du fra før?

Jeg vet ikke om det kabinettet du linker til har 120mm vifteplasser, hvis ikke kan du "modde" det litt, eller du kan kjøpe en fanadapter: http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...CX159A&toc=3870

For all del, ikke kjøp SilenX vifter, det er et jukseselskap, lydnivået er langt i fra det som selskapet proklamerer, og i tillegg er silenx viftene ganske dyre. Nexus vifter anbefales i 120mm og 92mm størrelse, 80mm skal være av litt dårligere kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...