Broseen Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Jeg har kjøpt Icybox harddiskkabinett. Laptop`n detekterer den greit. Men jeg får opp melding om at high speed usb device er tilkoblet noe som ikek er high speed usb (laptop`n) Både kabinettet og laptop`n har usb2. Hva er galt? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 er det usb 2 ultraspeed noe sted? det er tregere enn highspeed. Hvis ikke kan det jo ha noe med drivere å gjøre eller at alle porter på lappen ikke er usb 2.0 Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Skal være usb2 på alle. http://www.packardbell.no/products/node160...mber=PB18D00016 Fulgte med en driver cd, men den er kun til Win 98. Ellers er det plug n`play. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Hvilket OS og versjon kjører du? Sjekk også BIOS-innstillingene. Prøv også en annen kabel, om mulig. En annen ting er at USB2 egentlig er inndelt i tre "klasser"; Hi Speed (480 Mbps), Full Speed (12 Mbps) og Low Speed (1,5 Mbps). Så med mindre det er spesifisert Hi Speed eller 480 Mbps, så er man egentlig ikke garantert denne ytelsen. Det kan derfor være verd å prøve en av de andre USB-portene. Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Kjører XP Pro. Desverre får jeg opp mld på alle usb2 portene. Hva skal jeg sjekke i bios? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Om du finner noe som aktiverer Hi Speed eller Full Speed USB e.l. Jeg kjenner ikke denne maskinen, og det er mange ulike BIOS-versjoner, så du får lete litt selv. Edit: Hvilken Service Pack av XP kjører du? Endret 29. mai 2005 av sofTest Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Har ikke lik FireWire tilkobling som det er på den medfølgende kabelen. Har ikke SP, men bruker individuelle oppdateringer. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Har du USB2-oppdateringen for WinXP da? Denne kom med SP1, og er ikke tilgjengelig for individuell nedlasting fra Microsoft. Edit: Uten denne, har ikke WinXP støtte for USB Hi Speed. Endret 30. mai 2005 av sofTest Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Da er jo det løsningen. Takk! Selv om jeg ikek vil ha SP.. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Ser ikke noen grunn til å ikke oppdatere til SP2...... Mange feil er fikset osv Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Er det ingen mulighet for å fiskse usb2 på en annen måte enn i installere SP2? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå