tbone Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Så lenge de spesifiserer at det kun gjelder GPRS WAP så kommer de til å skille på det ja... Lenke til kommentar
stue Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Forrige gang så spesifiserte de "gprs wap", men da skilte de IKKE på det. Men noen får teste det ut.... Lenke til kommentar
doeverli Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 150 øre pr minutt gjelder kun wapping, ikke om du bruker mobilen som modem feks til å koble opp pc til nettet, da gjelder egne takster. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 150 øre pr minutt gjelder kun wapping, ikke om du bruker mobilen som modem feks til å koble opp pc til nettet, da gjelder egne takster. hvis jeg så først går inn på wap.vg.no og rett etterpå www.vg.no med min k750, hvordan skiller de det? registrerer de alle adressene du er inne på og filtrerer ut de det ikke står wap foran? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Nei, jeg tror det eneste de filtrerer er gateway'ene, altså om du surfer via " apn: wap " eller " apn: internet ". Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Får vel kjøpe ett kort med telenor kontant og teste på hytta når jeg skal dit da. Det høres jo for godt ut til å være sant. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 hvis jeg så først går inn på wap.vg.no og rett etterpå www.vg.no med min k750, hvordan skiller de det? registrerer de alle adressene du er inne på og filtrerer ut de det ikke står wap foran? De skiller det mest sannsyneligvis ut på protokoll nivå. Når du sender tcp/ip trafikk (vanlig internetttrafikk) vil dette skille seg ut fra waprotokollen. Lenke til kommentar
NotoriousR Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Jeg er vel skikkelig dust nå som stiller det spørsmålet jeg nå skal stille og som drar opp en gammel topic Men uansett... Skal kjøre noen timer i bil i morgen (sitte på) og lurer derfor på om maksprisen på 1,50 kr gjelder for bruk av Agile Messenger? Står jo "Internet access point: Telenor Internett", betyr det at maksprisen blir 30 kr? Lenke til kommentar
hanskongen Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Jeg bruker samme APN på både WAP og Internett, dette er litt modifiserte innstillinger for å få MobilTV til å fungere på SE Z1010. Og jeg betaler kun 1,50 pr døgn... Uansett om jeg bruker WAP eller telefonen som modem, laster ned Mail, eller bruker MSN/ICQ tjenester... Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Skjønner ikke helt det dere sier om WAP, GPRS osv... Om tilbudet gjelder WAP må det vel gjelde både GPRS, EDGE og UMTS? WAP er mobilverdens svar på www, og dermed er det surfingen som er gratis. Ikke måten du surfer på. Vi har laget en fin guide slik at de som vil kan bli kloke på slikt: http://amobil.no/art.php?artikkelid=13231 Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Det folk lurer på er om det er makspris på 150 øre dagen både når man wap'er og når man surfer på nettet via f.eks. bærbar pc koblet opp med mobilen o.l. Hvilken måte man surfer på enten det er GPRS, EDGE eller UMTS er vel ikke det diskusjonen går ut.. men blir jo lett å blande på uttrykkene da! Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Tenkte siden diskusjonen begynte å gå ut på om GPRS er gratis eller om det kun var WAP. WAP er det uansett om det er GPRS, EDGE, UMTS eller hva det måtte være . Og WAP er som nevnt gratis. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Tenkte siden diskusjonen begynte å gå ut på om GPRS er gratis eller om det kun var WAP. WAP er det uansett om det er GPRS, EDGE, UMTS eller hva det måtte være . Og WAP er som nevnt gratis. Men at WAP er gratis betyr ikke at WWW er gratis. Er vel det som er spørsmålet her. Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Ahh, da skjønner jeg. Beklager misforståelse fra min side. Lenke til kommentar
iCar Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Hmm Telenor privat + Installerte Opera Mini for litt over 1 uke sida. har brukt den flittig i det siste siden Telenor hadde denne 150 øre opplegget. Men når jeg nå sjekket påløpte kostander på nettet så har jeg blitt fakturert 50 kr for bruk av internett fra 11.8.05 til 18.08.05 Kampanje WAP maks 150 øre dagen - stå det at jeg har blitt fakturert for 6 kr Har brukt wap over gprs eller hva det enn å er, hakke 3g mobil. Hvorfor har jeg blitt fakturert for de 50 kr når det egentlig aldri skulle koste mer enn 150 øre pr dag? Lenke til kommentar
tbone Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Opera Mini benytter vel internett tilgangspunktet, ergo gjelder ikke tilbudet på 1,50.- Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 I tillegg er vel ikke opera-oppsettet fra Telenor, men TV2. Da gjelder heller ikke tilbudet. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 I tillegg er vel ikke opera-oppsettet fra Telenor, men TV2. Da gjelder heller ikke tilbudet. Skal ikke ha noe å si, det eneste som gjør at tilbudet til Telenor ikke gjelder er fordi Opera Mini ikke er det samme som wap.. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Synes hele denne telenorkampanjen er helt latterlig, ganske få som bruker wap pga begrensningene det gir. Opera mini derimot er helt genialt, tror de fleste som har telenor og bruker opera mini tror dette 150 øre om dagen tilbudet gjelder dem også. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 I tillegg er vel ikke opera-oppsettet fra Telenor, men TV2. Da gjelder heller ikke tilbudet. Skal ikke ha noe å si, det eneste som gjør at tilbudet til Telenor ikke gjelder er fordi Opera Mini ikke er det samme som wap.. Feil. En forutsetning for at tilbudet gjelder, er at oppsettet kommer fra Telenor, og ingen andre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå