Jørnan Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Leste på en reklameplakat på Expert at Telenor skal ha WAP og GPRS priser til 1,50 kr per dag fra juni til august (eller noe rundt der) Virker for godt til å være sant for meg. Er det virkelig så billig? Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Ja, det stemmer. Pluss noen andre gode tilbud. Dette har vel vært diskutert tidligere her. Se mer på TnM sin hjemmeside Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Betyr det at jeg kan være tilkoblet GPRS/WAP 24 timer i døgnet til 1,50 kr per døgn? Og er det fra juni-august, eller husker jeg feil? Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Sjekk linken, husker ikke helt. Mulig det bare var ut juli, husker ikke. Makspris er makspris. Da kan du være oppkoblet så lenge du vil! Lenke til kommentar
NickLars Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Noen som vet om dette gjelder surfing på internett via gprs også. Dvs når jeg kobler meg opp på nett på laptopen via mobilen? Så for en tid siden at noen mente det taket på 30 kr dagen kun gjaldt wap, og i så fall regner jeg med at maksbeløpet på 1,50 også gjelder kun wap eller? Lenke til kommentar
NotoriousR Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Gjelder dette Telenor RingKontant ( ) også? Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Jaaa, det gjelder alt!!!! Maks pris på kr. 1,50 for all WAP-bruk per dag i sommermånedene. Det stod ikke et ord om gprs'en. Kun wap..? Lenke til kommentar
tbone Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Gjelder dette Telenor RingKontant ( ) også? Ja... Det stod ikke et ord om gprs'en. Kun wap..? Det gjelder bare GPRS WAP Endret 3. juni 2005 av tbone Lenke til kommentar
stue Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Jeg husker forrige gang telenor hadde et lignende tilbud. Maksprisen var det 30 pr døgn for wapping. Men man kunne faktisk koble mobilen til en bærbar pc, og surfe på interntt for maks 30 kroner dagen. Tror ikke tilbudet var ment å dekke dette, men det funket. Så kan jo være at det er mulig å koble seg på internett på en bærbar, og surfe for maks 1, 5kr pr dag. Hvis det er tilfellet, så er det jo utrolig bra. Dette kan man jo lett teste ut, ved at man kobler seg opp og surfer for over 1, 5 kr en dag, og så sjekker regningen...osv... Er det mulig for telenor og skille mellom gprs wap og "vanlig" gprs? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Ja, for det brukes forskjellig APN (access point name) for om du surfer GRPS via wap eller som vanlig datatilkobling. APN ved vanlig databruk hos Telenor kalles for "internet" i gprs-innstillingen, mens ved wap så heter den ganske enkelt "wap". De kan nok skille hva som er i bruk til kun wapping og hva som brukes til vanlig dataoverføring over GPRS, siden dette går gjennom forskjellige access points. Lenke til kommentar
Batair Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Jeg fikk denne sms av telenor her om dagen: "Nyheter på mobilen? Vi fyller 150 år i sommer, og du wapper for kun 150 øre pr.døgn i juni/juli/august. Gjelder wapping over GPRS, EDGE og UMTS. Telenor mobil" Lenke til kommentar
tbone Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Jeg husker forrige gang telenor hadde et lignende tilbud. Maksprisen var det 30 pr døgn for wapping. Men man kunne faktisk koble mobilen til en bærbar pc, og surfe på interntt for maks 30 kroner dagen. Tror ikke tilbudet var ment å dekke dette, men det funket. Så kan jo være at det er mulig å koble seg på internett på en bærbar, og surfe for maks 1, 5kr pr dag. Hvis det er tilfellet, så er det jo utrolig bra. Dette kan man jo lett teste ut, ved at man kobler seg opp og surfer for over 1, 5 kr en dag, og så sjekker regningen...osv... Er det mulig for telenor og skille mellom gprs wap og "vanlig" gprs? Maks 30 kr per dag er ikke et tilbud, men fast pris for privatkunder. Denne prisen gjelder også surfing over GPRS. Maks 1,50 kr per dag er derimot kampanjepris i juni, juli og august som kun gjelder for GPRS WAP. Lenke til kommentar
Batair Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Maks 1,50 kr per dag er derimot kampanjepris i juni, juli og august som kun gjelder for GPRS WAP. Visst det stemmer, hvordan forklarer du smsen jeg fikk fra telenor da? Endret 5. juni 2005 av Batair Lenke til kommentar
joschram Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Maks 1,50 kr per dag er derimot kampanjepris i juni, juli og august som kun gjelder for GPRS WAP. Visst det stemmer, hvordan forklarer du smsen jeg fikk fra telenor da? Det står jo at det gjelder WAP i SMS'en du fikk fra Telenor.. Lenke til kommentar
Batair Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Ja, men det står og at det ikke er begrenset til GPRS. Lenke til kommentar
tbone Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Ja, men det står og at det ikke er begrenset til GPRS. ehh...litt kjapp der, så ikke at du hadde lagt ut meldingen, men der står det jo: "Gjelder wapping over GPRS, EDGE og UMTS. Telenor mobil" Endret 5. juni 2005 av tbone Lenke til kommentar
stue Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Ja, stemmer at 30 kroner er vanlig makspris. Jeg husket feil. De hadde nemlig en kampanje som gikk på makspris på 5 kroner for wapping pr. dag. Jeg husker at jeg ringte til telenor kundeservice flere ganger for å spørre om dette gjaldt KUN gprs bruk ved wapping eller ALL gprs bruk. Mange jeg ringte sa at dette KUN gjaldt ved bruk av wap, andre sa de ikke visste at det var noen forskjell osv....På hjemmesiden sto det "kampanje maks 5 kroner per dag for wapping osv". Så da var det bare å teste det ut, jeg koblet mobilen til min bærbare pc, og surfet rundt, og lastet ned 30 mb i løpet av er time. Dette var FØR de hadde 30 kroners makspris, så KUNNE ha kostet meg flesk hvis dette 5 kroners tilbudet ikke gjaldt ved gprs-bruk på denne måten. Heldigvis, så hadde de bare trukket meg 5 kroner for morroa, og det viste seg at tilbudet faktisk også dekket gprs-bruk på denne måten. Derfor lurer jeg på om telenor faktisk klarer å skille mellom disse måtene på bruke gprs på. Forrige tilbud ble jo også reklamert som "wapping". Det er en i tråden her som sier at de kan gjøre forskjell på bruken, men dette ble jo IKKE gjort ved forrige kampanje.... Noen som kan teste det ut? Eller få et KLART svar fra kundeservice. ( Det er som regel umulig å få svar på dette ved å ringe kundeservice, fordi de som sitter i andre enden ikke har kunnskap nok om akkurat dette). Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 De kan jo merke forskjellen så lenge wap og nedlastning av data til f.eks. en bærbar pc skjer via to forskjellige gateway'er hos Telenor, men spørsmålet blir jo om Telenor kommer til å skille denne bruken når regningen sendes! Det får vi nok ikke vite før noen tester ser det ut til.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå