stigsnor Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Jeg har tenkt å sette sammen en BILLIG kontormaskin i tillegg til den PC'n jeg har. Har tenkt litt på å kjøpe ASUS A7N266 hovedkort da dette inneholder både lyd, grafikkort samt LAN. Dette reduserer prisen betraktelig. Det jeg tror blir et problem er stabiliteten til en slik maskin da strømforsyningen til micro-ATX kabinetter leverer bare max 200W. Er det noen som har erfaringer/tanker omkring dette. Har forresten tenkt å kjøre kun LINUX på denne maskinen, regner med at det skal gå bra..... mvh, Stig Snorre Gartland Lenke til kommentar
Howard Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Det bør gå greit, iallfall om man benytter en av de lavere klokkede XP-utgavene, eller en Duron, og ikke stapper maskinen full av drøsseviss av harddisker og annet tilleggsutstyr. Men nå er det jo begrenset hvor mye man får plass til i et Micro-ATX kabinett også da... :smile: Har selv vært vitne til et system basert på nForce 420D og XP1700+, som kjører dønn stabilt på en 235W PSU. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Jeg vurderte en stund ASUS A7V133-VM siden det støtter både Alle Athlon og Duron prosessorer (også palomino og T-bred) og fordi det er billig (ca 700kr) og har innebygd skjermkort, lydkort og lan, og AGP-port for eventuell oppgradering. Men det støtter desverre bare SDram. (noe som var en fordel for meg siden jeg hadde liggende en 256MB-brikke) Jeg gikk likevel for et MSI KT3 Ultra (850kr) + et brukt 8MB skjermkort (70kr) og billigste mulige nettverkskort (85kr). Det blir mye høyere ytelse for ikke så veldig mange kr ekstra. Men dette hovedkortet går nok ikke inn i et micro-ATX kabinett. Foresten tror jeg det skal gå fint med 200W. Forskjellen på de tregeste duronene og de råeste athlonene er bare ca 45W. (Athlon 1400 og XP2100 bruker 70W, Duron 600 bruker 25W.) Lenke til kommentar
house Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 tror ikke strømforskyninga du trenger å bekymre deg over, kjørte stabilt dette en stund: 1x XP1800+ 1x hovedkort 1x 80gig hd 2x CDrom 1x brenner 5x 80mm vifter 1x floppy 1x digidoc 1x skjermkort 1x lydkort 1x nettverkskort på: 230 watt enermax, uten problemer =) såh.. skal nu gå bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå