Gå til innhold

Støy fra Lydkortet

Anbefalte innlegg

Har koblet anlegget til lydkortet mitt (Live 5.1) og opplever en svak skurre lyd i høytalerene

når jeg ikke spiller musikk, det høres ut som 50hz støy, men signalkabelen går ikke sammens med

strømkabler eller noe, noen som vet hva dette kan skyldes?

Jeg bruker forøvrig ikke jordet stikkontakt til pcen, jeg vet at dette ikke er lurt, men nå

har nå det seg slik at det ikke er jordet stikkontkter der pcen befinner seg. Kan mangel på jordet

stikkontakt føre til støy på lydkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan få støy på strømnettet hvis du har en mengde enheter koblet på uten jording.

0-potenialet (0 volt) vil forandre seg hvis ikke alle enheter har samme referansenivå (jording).

Prøv å koble ut andre enheter (TV,HIFI enheter er vanligvis støysvina) i huset/hybelen/leilighten din plutselig kan det forsvinne...ergo har du en enhet som støyer.

Det enkleste er jo å prøve andre stikk til PC'n men dette hadde du vel ikke tilgang til?

Det hadde kanskje vært en ide å få sjekket strømanlegget i huset?

Jeg satte nettopp opp et parabolnettverk mellom meg og naboen....vi hadde godt over 50 Volt i forskjell mellom husa! dette ga seg tilkjenne når jeg skulle koble ledningen......AU!

Lenke til kommentar

Hehe. Tror kanskje dere tenker litt for avansert! En kamerat har slitt med kanskje den samme støyen. Leenge. Problemet ble løst ved å MUTE alle innganger på lydkortet, via driveren. Han hadde seff ingen mikrofon tilkoblet, men det ga utslag allikevel. Fønker supert nuh :grin:

Lenke til kommentar
Quote:

mFaFa skrev (2002-07-24 02:42):

Hehe. Tror kanskje dere tenker litt for avansert! En kamerat har slitt med kanskje den samme støyen. Leenge. Problemet ble løst ved å MUTE alle innganger på lydkortet, via driveren. Han hadde seff ingen mikrofon tilkoblet, men det ga utslag allikevel. Fønker supert nuh

Det trenger eg ikke gjøre manuelt er på mute etter at eg har installert driveren, Skruer bare på det som eg bruker.
Lenke til kommentar

om det er 50-60Hz støy, kan dette like godt lages at steroanlegget ditt om det ikke har digitalt støyfilter...

koble pc'n fra anlegget, slik at steron ikke skal kunne få noe signal, skru opp volumet på steroanlegget, er det fremdeles støy, er det bare det at det mangler støyfilter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...