Gå til innhold

Ekstern HD problemer (NTFS/block feil)

Anbefalte innlegg

Satt på deling av hele min 250gb eksterne HD (som tar litt tid), så plutselig gikk strømmen.

Når jeg startet opp igjen, finner jeg disken, men ikke noe innhold (maskinen er også veldig treg når den er tilkoblet nå).

Finner så ut at partisjonen har gått til skogen etter jeg tok en partition test med Easy recovery. Testet så å ta en raw recovery av disken uten at det hjelper stort. Den stopper etter ca 64blokker hvor den får error, dvs jeg klarer bare å få ut ca 40mb. Testet da å ta en blockscan og finner ut at ett titalls blokker er korupte.

Testet så med windows sin diskscanner hvor jeg kanskje tenkte at denne skulle fikse prolemet men jeg får bare I/O error med en gang.

Sitter litt i saksa nå og må få ut en del av innholdet på disken.

Noen som har noen tips? eller programvare jeg burde teste med?

Er takknemlig for all hjelp!

Mvh

Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hør med selskap der du kjøpte den.

Noe liknende skjedde med vår 80gb (freecom, fra Elkjøp )

Da den ikke svarte og "ikke hadde strøm" så leverte vi den inn...

VI fikk den igjen med ordnet strømforsyning. Men alt som var på den ble borte :dontgetit:

Skal si brodern ble sånn passe sur som forøvrig hadde fylt opp disken (80 gb) med filmer og sanger... :p

Lenke til kommentar
Hør med selskap der du kjøpte den.

Noe liknende skjedde med vår 80gb (freecom, fra Elkjøp )

Da den ikke svarte og "ikke hadde strøm" så leverte vi den inn...

VI fikk den igjen med ordnet strømforsyning. Men alt som var på den ble borte :dontgetit:

Skal si brodern ble sånn passe sur som forøvrig hadde fylt opp disken (80 gb) med filmer og sanger... :p

Fysisk sett er det ikke noe galt med den. Har strøm og allt.

Er partisjonen som har krølla seg litt pga det jeg skrev over.

Lenke til kommentar

Om du har harddiskkapasitet vil du mest sannsynlig finne flesteparten av filene som lå på disken ved hjelp av GetDataBack, et recoveryprogram som søker gjennom disken, lister opp filer som ble funnet, og gir deg mulighet til å overføre det til en annen disk.

Programmet krever at du har skaffet deg en lisens (koster penger) før du får lov til å overføre noen filer, men lar deg søke gjennom og se hva som blir funnet før du trenger å kjøpe noe. Du trenger ikke søke på nytt etter du eventuellt har kjøpt en lisens.

http://www.runtime.org/gdb.htm

Lenke til kommentar

Tror jeg har fått noe av det samme problemet.

Har en Maxtor 250 GB harddisk som jeg bruker til å lagre videofiler med DV kvalitet på. Det begynte med at jeg ikke kunne få tilgang til den, men etter en restart av maskinen funket alt som før. Nå i går var det stopp, og jeg får beskjed om at volumet må formateres.

DET er frustrerende!

Noen råd?

Lenke til kommentar
Tror jeg har fått noe av det samme problemet.

Har en Maxtor 250 GB harddisk som jeg bruker til å lagre videofiler med DV kvalitet på. Det begynte med at jeg ikke kunne få tilgang til den, men etter en restart av maskinen funket alt som før. Nå i går var det stopp, og jeg får beskjed om at volumet må formateres.

DET er frustrerende!

Noen råd?

Kan anbefale det samme til deg. Har med suksess tatt recovery fra en Maxtordisk som hadde samme problemet.

Lenke til kommentar

Vel, dette er arbeidspc, og vi blir nok å sende den inn til reperasjon/ bytte, for kan ikke risikere å miste så store mengder data igjen. Var heldigvis ikke så mye på den nå, og vi har fortsatt filmene på DV orginalene, men det tar jo lang tid å overføre fra kamera til HD...så det er fortsatt bittert.

Har et godt recoveryprogram hjemme, som har greid å finne filer etter formatering og endring av filsystem.

HDen vises nå som Local Disk E:, der det før stod maxtor osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...