Gå til innhold

Trenger bitteliten laptop før 24. juni!

Anbefalte innlegg

Jeg er så heldig å ha en snill arbeidsgiver som gav meg en Dell Precision M60, jeg er utrolig fornøyd med maskinen, stabil og kraftig som bare pokker - det er ikke det som er problemet. Problemet er simpelthen den at jeg nekter å ta med meg en maskin som er like tykk som en Jensen madrass, og litt over 4 kg!

Til min store glede har Staten funnet ut at jeg har betalt litt for mye skatt så jeg får tilbake en god slant, har derfor tenkt på å skaffe meg en bitteliten laptop! Har sett på Sony Vaio (tror det var E-serien?) men av en eller annen grunn har den norske Sony importøren gitt f... i å importere Vaio, så da gikk jeg over til å vurdere en Apple PowerBook 12" og nå står valget egentlig mellom PowerBook 12" og en Dell Lattitude X1. Har også sett at Fijutsu Siemens har en liten laptop, men den var litt stygg og klumpete syns jeg da...

Så, hva burde jeg velge? Jeg vil ha en bitteliten laptop (hvertfall under 15") som skal ha en oppløsning på *minst* 1024 piksler i bredden, den bør også ha en intern DVD spiller (noe som plager meg med Lattituden) - og batteritiden bør være noe over 4 timer. Jeg skal fly laaangt i sommer og trenger laptopen hvertfall innen den 24. juni (regner med at Dell klarer dette). Så, any ideas? Kom gjerne med "ukjente" merker dersom det er å anbefale! Pris er egentlig ikke så vesentlig, så lenge det er under 20.000.

På forhånd tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel IBM har jo noen snaskete godbiter, eller så er PB 12" et veldig godt kjøp hvis du har lyst å prøve det lille eple. For min del så har en 12" PB oppfylt best alle mine behov, men dine behov er nok ikke like. Men det skader jo ikke å prøve, angreretten finnes jo.

Det fines også svært mangen gode valg i X86 klassen. Sony har noen lekkerbiter og du kan bestille laptopen fra sverige eller noe sånt. Funker fett.

Lenke til kommentar
Personlig eier jeg en Vaio T250p og er utrolig fornøyd med den! Batteriet klarer 8-9 timer, den er deilig og lett og ytelsesmessig bra. Kjøpte min på ebay og har ingen problemer med å anbefale dette!

Du har ikke vurdert å selge den? ;)

Lenke til kommentar

Du kan jo se på Fujitsu-Siemens S 7010/S 7020. Den siste er oppgraderingen av den første, og kommer i salg disse dager. Uten drev og ekstra batteri veier den 1,75 kg, og har batteritid på 4,75 timer. Med ekstra batteri er dette 8,75, og vekten havner på rundt 2 kg. Ellers fåes den nye (S7020) med SXGA+. Men S7010/S7020 er jo litt større enn de andre variantene som er listet opp, med 14'' skjerm.

Lenke til kommentar
Personlig eier jeg en Vaio T250p og er utrolig fornøyd med den! Batteriet klarer 8-9 timer, den er deilig og lett og ytelsesmessig bra. Kjøpte min på ebay og har ingen problemer med å anbefale dette!

Nei, alt for glad i den til det, men kan være behjelpelig med å skaffe en til fra ebay hvis du ønsker det!

Edit: En tilsvarende jeg har vil komme på totalt ca. 16500 ferdig fortollet.

Endret av Hefla
Lenke til kommentar

Nei, alt for glad i den til det, men kan være behjelpelig med å skaffe en til fra ebay hvis du ønsker det!

Bestiller du fra en "webshop" som selger varene sine på ebay? Det mao ikke en privatperson du kjøper fra? Hvor lang tid tar det forresten?

Lenke til kommentar

Bestiller du fra en "webshop" som selger varene sine på ebay? Det mao ikke en privatperson du kjøper fra? Hvor lang tid tar det forresten?

Ja, er en såkalt powerseller... Et eksempel her.

Det tok forøvirg ca. 4 dager... Brukte Global EMS, ble levert på døra :)

Endret av Hefla
Lenke til kommentar
IBM har vel fremdeles ikke "windows" knappen på tastaturet? Jeg irriterer meg grønn over det hver gang jeg bruker en IBM pc...

...og nå er det jo ikke IBM laptoper heller! ;)

Men ja, om jeg skal kjøpe en laptop fra ebay, hvor lang tid vil det ta fra jeg overfører pengene til laptopen ligger og koser seg på fanget mitt?

Lenke til kommentar
IBM har vel fremdeles ikke "windows" knappen på tastaturet? Jeg irriterer meg grønn over det hver gang jeg bruker en IBM pc...

...og nå er det jo ikke IBM laptoper heller! ;)

Men ja, om jeg skal kjøpe en laptop fra ebay, hvor lang tid vil det ta fra jeg overfører pengene til laptopen ligger og koser seg på fanget mitt?

Trenger ikke være lange tiden! Er det en flink selger som sender med en gang er postgangen eneste hindring. Gobal EMS pleier å ta 2-3 dager og hvis du velger å deklarere den skikkelig, altså at alt av papirer er i orden bør det ikke ta mer enn maks 4 -5 dager fra du bestiller til du har den i fanget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...