sindre2 Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Ny eller brukt PC? Dette er et spørsmål som jeg har stilt meg selv flere ganger, uten å komme frem til et godt svar. Har planer om å kjøpe meg en pc som kun skal brukes til et spill. For å få en PC som er rimelig brukbar, så må jeg fort opp i 10000 kr uten skjerm. Men på auksjoner som for eksempel QXL får jeg en tilnærmet lik PC til kanskje halveprisen! Derfor spør jeg Dere herved: Hva ville du ha gjort vis du hadde hatte et litt stramt budsjett, ny eller brukt PC? Med Vennlig Hilsen Sindre Endret 29. mai 2005 av sindre2 Lenke til kommentar
godal Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 ville funnet ut hvordan pc du villle hatt først (ny) og så sett om noen solgte noe liknende brukt til vesentlig lavere pris, med garanti. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Enig med godal, sjekk hva som er passende. Men hvis du kun skal bruke pc`en til ett spill, hva er egentlig poenget? Har du ikke pc fra før? Hvilket spill er det snakk om? EDIT: Leif Endret 29. mai 2005 av sigen Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 hvilket spill er det snakk om, og mener du bare 1000,- eller mangler det en null der? isåfall visst det tallet stemmer så for all del kjøp brukt. Lenke til kommentar
sindre2 Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Så klart mente jeg 10000 kr og ikke 1000 kr :-) Det er kun snakk om at PC`en skal brukes til å spille Flight Simulator 2004 på, og eventuelt nyere versjon i 2006. Jeg har en bærbar-PC fra før, men den har etter min mening for dårlig skjermkort og jeg gidder heller ikke å koste på den veldig mye ettersom den ikke er "som den skal." Tenkte å linke den til den "nye" PC` en og kjøre et program som kalles project magenta på den sammens med stasjonær maskinen. Håper dette er til hjelp..! Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Flight Sim blir ikke noe spess bedre i mine øyne samme om du har et bra eller middels bra skjermkort. Har 6800Ultra selv og syntes det er triste greier. Grafikk, hvor ? Lenke til kommentar
sindre2 Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Hvis det ikke hjelper hvor bra skjemkort man har, hva må man egge vekt på da? Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 har du 10 000,- til rådighet så ville jeg liksågreit kjøpt nytt, med mindre du kommer over noen veldig gode tilbud brukt da. skal du ha full pakke? inkl skjerm, mus/tastatur, cd/dvd drev, programvare? skal du ha alt så ville jeg tatt en titt på noe slikt som dette oppsettet. der har du alt som trengs foruten om programvare da. Lenke til kommentar
sindre2 Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Jeg trenger alt foruten tastatur, mus, skjerm, høyttalere og tenker å bruke kanskje 7000 på dette brukt? Bør jeg heller kjøpe en ny PC til samme pris som er dårligere enn å kjøpe en PC som er brukt? Lenke til kommentar
sindre2 Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Linken til handlelista di virker ikke, Phax. Lenke til kommentar
phax Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 oi, sorry, linket feil. Her har du den riktige linken! Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Ville ikke brukt 7k på brukt. Tror ikke du får noe stort bedre en denne pakken for 7k brukt http://netshop.no/aspx/cart/konfig.aspx?plid=7085 fjerne du det du ikke trenger så kommer den på ca 7k Endret 30. mai 2005 av taz Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Hvis du skal kjøpe på QXL, så vær obs på at det er mange som selger til blodpris! Altså alt for mye enn det varen er verdt. Jeg kjøper aldri brukt da jeg aldri vet hva den tidligere eieren har gjort/brukt den til. Og så er følelsen av noe nytt en god følelse også da + at man får akkurat det man vil ha Lenke til kommentar
sindre2 Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Synes pakken til Taz virker helt perfekt til mitt formål og har de spesifikasjonene jeg treger til en rimelig penge. Hvordan fjerner man de produktene man ikke vil ha fra dette oppsettet eller kan man ikke gjøre det? Sindre... Lenke til kommentar
sindre2 Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Har funnet ut hvordan man fjerner produkter nå! Er det integrert lydkort eller trenger man det i tillegg? Lenke til kommentar
sindre2 Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Må man montere denne pakken selv eller er den ferdig montert? Svar fort Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) sindre2 Skrevet 30/05/2005 : 18:53 Har funnet ut hvordan man fjerner produkter nå! Er det integrert lydkort eller trenger man det i tillegg? Er 8 channel lydkort intergrert på HK, så du trenger ikke noe mer på det området Edit; Det står jo; "1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+)" i den linken til Taz, så da formoder jeg at det betyr at den bygges og testes. Endret 30. mai 2005 av pcp160 Lenke til kommentar
sindre2 Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Det var det jeg trodde men måtte være sikker. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 heh,virker som du er ivrig på å få itak i pc sindre2 ? men det virket som en fornuftig pakke til deg.. Evt. vurdere Dony Floppy 3.5¨ 1.44MB FDD SORT Sony MPF 920 - Diskettstasjon , trenger du den eller ikke ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå