hanstor Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Hei! Er det noen som vet hvordan en fabrikkny Audi A6 3,0 TDI med automatgir og Tiptronic skal kjøres inn (altså diesel)? På forhånd takk Lenke til kommentar
duste_lie Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Hva mener du egentlig med hvordan den skal kjøres inn? Tror ikke det finnes noen eksakt fasit på det, det generelle er at man ikke hardkjører så hardt når den er helt ny... Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Det skal faktisk stå i håndboka til bilen, men du skal ikke kjøre den ut på girene eller kjøre hardt de første 500km bremsene skal også skånes for hardt arbeid de første 200km så kort sagt så skal motor og bremser få "gå seg til" før de blir utsatt for full belastning Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 det kan også lønne seg å sjekke olje. noen nye motorer drikker olje i førsten Lenke til kommentar
duste_lie Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Uansett, har du en slik bil? År? Herlig bil Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Uansett, har du en slik bil? År? Herlig bil Tipper ganske ny siden den ikke er innkjørt enda.. Lenke til kommentar
duste_lie Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Du er smartere enn du ser ut som Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Du er smartere enn du ser ut som Haha, kommer an på hvor du har sett meg.. Lenke til kommentar
duste_lie Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Refererer til avataren din Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Refererer til avataren din Hehe, da så.. Lenke til kommentar
duste_lie Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 men håper hanstor faktisk har denne bilen, og at han vil fortelle litt om den Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Hei! Er det noen som vet hvordan en fabrikkny Audi A6 3,0 TDI med automatgir og Tiptronic skal kjøres inn (altså diesel)? På forhånd takk Litt spent på hvordan du har automatgir og tiptronic Automatgir=tiptronic... Du mener kanskje quattro? Vet ihvertfall at min gamle far fikk beskjed om å ta det rolig på girene og ikke belaste bremsene alt for hardt de første par hundre km... Det var på en Audi A6 3,2FSI quttro tiptronic... Vil gjette på at det er tilsvarende på diesel. Noen som vet om dette faktisk har noe for seg? Hva er konsekvensen av å ikke gjøre det? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Hvis du bremser for hardt før bremseskivene er "innkjørt" kan de slå seg skjeve under hard oppbremsing. Lenke til kommentar
duste_lie Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Det har antagelig noe for seg når det oppfordres til å ta det rolig. Sikkert noe med at de mekaniske delene må venne seg gradvis til den belastningen de kommer ut for. Er det trinnløst automatgir dere har? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 @Hefla: Automat er vel ren automatisk kasse med 1,2,3, N, D, R osv, mens Tiptronic er en autokasse med mulighet for øverstyring manuelt via knapp/spak, dvs en manuell og automatisk kasse i en og samma..? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Tiptronic er autokasse /m mulighet for sekvensiell giring enten med pads bak rattet eller girstanga Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) nm. Endret 29. mai 2005 av Marvil Lenke til kommentar
duste_lie Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 det er ikke sekvensiell giring på en tiptronic-kasse, det er manuell giring av automat-kassa. sekvensiell giring finner man feks på SMG til bmw og DSG til volkswagen... Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 det er ikke sekvensiell giring på en tiptronic-kasse, det er manuell giring av automat-kassa. sekvensiell giring finner man feks på SMG til bmw og DSG til volkswagen... Nå kan du vel nesten kalle den nye tiptronic-kassa for sekvensiell, det er i alle fall min oppfatning av kassa i vår A6 3,2FSI Quattro. Den kan jo pent overstyres ved hjelp av spakene på rattet, og den kan NESTEN låses i hvert gir, men det er bare for en kort periode, før den selv hopper over i neste.. Så halvsekvensiell vil kanskje være en konklusjon? Uansett er jeg strålende fornøyd med den, går som et olja lyn, for å si det pent. Og at den ruller rundt på 19" RS6 felger er heller ingen ulempe, med 255/40 ZR19 Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Tiptronic er bare Audis navn på vanlig automatkasse... Tilsvarende er Multitronic Audis navn på CVT-kasse. At du kan sette den i manuell modus har ikke noe å si, mercedes og bmw kaller ikke sine automatkasser for tiptronic selv om du kan gire manuelt med dem... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå