nikhuse Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Det er da min PC nr. 2 som har sunket dramatisk i idle temp (Amd Athlon 64 2800+ boxed vifte). I flere mnd lå den på ca 52-53 idle temp og sjekket nå ett par mnd senere, og den kjører på 33 C idle, og kommer ikke opp til den gamle temperaturen i full load. Kan noen gi meg en logisk forklaring? Edit: Og nei, Cool & Quiet er IKKE aktivert. Kjører normal hastighet på 1800 mhz.. Endret 29. mai 2005 av nikhuse Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Det enkleste svaret jeg kan gi deg er at enkelte pasta trenger litt tid i en bestemt temperatur for å fungere optimalt. Siden dette er en boxed så er det litt merkelig at det skulle ta flere måneder da men...20 grader er ganske heftig, noe feil med sensoren kanskje... Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 20 grader er ganske heftig, noe feil med sensoren kanskje... Testet med ekstern sensor også..Litt merkelig.. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Kanskje den viste feil før, og nå har den blitt rett + at pastaen har blitt skikkelig innkjørt, selv om det var rart etter 2 måneder. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Måler alltid med HK sensor+enstern sensor, så er ikke noe med bios eller software å gjøre. Satt sammen maskinen i begynnelsen av November, så er litt rart hvis temperaturen synker så mye selv etter lang innkjøringsperiode.. Endret 30. mai 2005 av nikhuse Lenke til kommentar
OlafH Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Det er da min PC nr. 2 som har sunket dramatisk i idle temp (Amd Athlon 64 2800+ boxed vifte). I flere mnd lå den på ca 52-53 idle temp og sjekket nå ett par mnd senere, og den kjører på 33 C idle, og kommer ikke opp til den gamle temperaturen i full load. Kan noen gi meg en logisk forklaring? Edit: Og nei, Cool & Quiet er IKKE aktivert. Kjører normal hastighet på 1800 mhz.. Er du sikker på at du avleser samme sensor? På min gode gamle Athlon XP er det mulig å lese direkte i CPU og så er det en på motheboardet som er rett under CPU'en. En temp forskjell på 20 grader passer ganske bra med dette. Endret 30. mai 2005 av OlafH Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Måler temperaturen på selve CPU, ikke HK måleutstyr for den temperaturen. Samme utstyr denne gangen som sist gang. HK viser ca 5 C +- i forhold til den eksterne sensoren. Endret 30. mai 2005 av nikhuse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå