Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Irriterende drop med WiFi (SMC 2802W)

Anbefalte innlegg

Har et trådløst PCI-kort av typen SMC 2802W. Mister daglig kontakten med den trådløse routeren av typen SMC 2804W (Pakketilbud fra Komplett for et år siden).

2-3 ganger om dagen må jeg kjøre "Repair" på kortet for å få kontakt igjen, og omtrent en gang om dagen må jeg ta strømmen på routeren for å få kontakt...

Kjører WinXP SP2 med alt oppdatert (av drivere og firmware). Har Excellent connection til routeren (har ekstern antenne til PCI-kortet).

Har oppgradert routeren med siste firmware (V1.00.020)

Driverversjon til PCI-kortet er 1.0.17.0

Har 2500/512 Kb/s ADSL og utnytter denne maks :-)

Får problemer med Bitcomet ver 0.58, da denne terminerer flere ganger i timen (og da sannsynligvis pga dropp i nettverksforbindelsen)

2-3 maskiner på nettverket i tillegg til DVD-spilleren (Kiss DP 1500)

Noen forslag til hvordan man får dette stabilt?

Ny HW er ikke aktuelt grunnet streng dame :-)

Wintel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme kortet før og hadde noen av de samme problemene. F.eks var det ikke mulig å kopiere store filer (>700 MB) fra en PC til en annen uten at forbindelsen ble brutt. Nå har jeg et ASUS kort og har ikke samme problemer. Viktig å nevne at jeg også har ASUS router WL-500g.

Et triks kan være å fjerne kortet fra Device Manager, restarte og la PC'n finne kortet på nytt. Det hjalp meg i mange tilfeller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Siden du må restette routeren så ofte, høres det ut som om den har lite minne til NAT tabellen. Hadde selv en Linksys der minne var på 8 KB for tabellen, mens 3Com'en jeg har nå er på 2 MB og den trengs sjeldent å restarte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...