Wintel Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Har et trådløst PCI-kort av typen SMC 2802W. Mister daglig kontakten med den trådløse routeren av typen SMC 2804W (Pakketilbud fra Komplett for et år siden). 2-3 ganger om dagen må jeg kjøre "Repair" på kortet for å få kontakt igjen, og omtrent en gang om dagen må jeg ta strømmen på routeren for å få kontakt... Kjører WinXP SP2 med alt oppdatert (av drivere og firmware). Har Excellent connection til routeren (har ekstern antenne til PCI-kortet). Har oppgradert routeren med siste firmware (V1.00.020) Driverversjon til PCI-kortet er 1.0.17.0 Har 2500/512 Kb/s ADSL og utnytter denne maks :-) Får problemer med Bitcomet ver 0.58, da denne terminerer flere ganger i timen (og da sannsynligvis pga dropp i nettverksforbindelsen) 2-3 maskiner på nettverket i tillegg til DVD-spilleren (Kiss DP 1500) Noen forslag til hvordan man får dette stabilt? Ny HW er ikke aktuelt grunnet streng dame :-) Wintel Lenke til kommentar
rockybalboa Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 prøv å skru av wireless zero configuration. i tjenester på kontroll panelet. Jeg har det samme kortet og det er utrolig opp og ned. Vi bruker også dette kortet på jobben min og der er det sinnsykt stabil. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Hadde samme kortet før og hadde noen av de samme problemene. F.eks var det ikke mulig å kopiere store filer (>700 MB) fra en PC til en annen uten at forbindelsen ble brutt. Nå har jeg et ASUS kort og har ikke samme problemer. Viktig å nevne at jeg også har ASUS router WL-500g. Et triks kan være å fjerne kortet fra Device Manager, restarte og la PC'n finne kortet på nytt. Det hjalp meg i mange tilfeller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Siden du må restette routeren så ofte, høres det ut som om den har lite minne til NAT tabellen. Hadde selv en Linksys der minne var på 8 KB for tabellen, mens 3Com'en jeg har nå er på 2 MB og den trengs sjeldent å restarte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå