Gå til innhold

USB-porter - skal utvide med PCI-kort

Anbefalte innlegg

Jeg sitter på en tre år gammel Dell-PC, uten hi-spead USB i det hele tatt. Jeg har fire vanlige USB-porter, og det begynner å bli i minste laget med iPod, Palm, mus, lagringspenn, kamera etc. Liker ikke å krabbe under skrivebordet.

Så jeg trenger flere porter. Og da er vel hi-spedd(2,0) et poeng. Jeg er imidlertid blitt visket i øret at man ikke bare kan sette inn et hi-speed-kort hvis man ikke har et hovedkort som støtter dette. Og det har jo neppe jeg.

Jeg vil gjerne ha fire ekstra porter når jeg først skal kjøpe, og jeg legger ikke noe særlig penger i det. Fant et hos datakjeden, hvor jeg likevel skal ned, fordi jeg bestiller noe annet derfra. Hold dere derfor til datakjedens sortiment ved anbefalinger til meg. :)

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302363&cks=SER Dette er samme kortet, da datakjeden ikke lar seg linke til så lett... Men det er jo helt likt bortsett fra navnet. Jeg ser her at det er en del misfornøyde kunder. Men lever litt på den ene postive tilbakemeldingen;

Plugga kortet inn i min tre år gamle Dell med Windows XP. Boota opp, og XP fann kortet og installerte driver sjølv. Kortet har fungert fint frå første stund. Driverproblem med kortet kan oppstå med gamle hovudkort.
Er jo¨tre år gammel dell-PC denne skal inn i også... :p

Et alternativ er kanskje en hub eller switch eller hva det heter?

Hva tror dere? På forhånd takk for hjelpen. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...