Gå til innhold

Strømforsyning og Minne

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal lage en datamaskin der jeg nå er kommet til strømforsyning og ram.

vil gjerne høre hva folk mener er den beste strømforsyningen med tanke på dB nivå volt-levering.

Har sett på Hiper Strømforsyning Type R Sort ATX 480W:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305425&cks=SER

Når det kommer til Ram skal jeg vrenge lommeboken godt tenkte jeg og går for:OCZ 1024MB Dual Channel Platinum http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3780

Ser dette greit ut...?

Strøtter strømforsyningen nok volt til å drive ram stabilt i tillegg til alt annet?

Har fått med meg at ram er på fremgangsfronten for tiden etter å ha stått stille.Vil det være smart og vente til etter sommeren før jeg går til innkjøp?

:cry::no::cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den PSU`en fra microplex (MIST) Er veldig god, lager nesten ikke noe lyd (en fryd for ørene, synd jeg har raptor-disk som ødelegger alt)

Noen få negative ting med den:

Det er ikke sleeving helt frem (kun til første ledd på kablene)

Det kan være et problem å bruke molex-kontaktene på skjermkort som krever ekstra strøm p.g.a. de kjekke tingene på sidene som gjør det lettere å få molex`ene av igjen (siden de ikke går skikkelig inni på skjermkorta da)

Ellers ingenting å utsette på verken RAM eller PSU-valg (har ikke hørt noe om den første PSU`en, kan være både negativt og positivt)

Les mer om MIST PSU`en her

Lenke til kommentar

eventuelt så kan du jo kjøpe psu fra samme plass som du skal kjøpe ram, og dermed gå for en av ocz sine psu'er. jeg har selv modstream 520watt og er kjempefornøyd. den er stille, stabil og du kan koble til de kablene du trenger å la resten ligge.

er bare to små kjipe ting, den har bare 2 s-ata og den er ikke sølv, den er svart

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...