tørrfisk Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Skal være hjemme hele denne uken å arbeide med et tverrfaglig avgangsprosjekt om andre verdenskrig i Norge (80% av det må ha med Norge å gjøre) Noen som har noen ideer til spennende emner jeg finner en del om? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Norske frontkjempere (nordmenn som kjempet på tysk side, for å si det litt enkelt). Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Gode forslag! Keep 'em coming guys Lenke til kommentar
Jubelsau Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Senkingen av den tyske krysseren Blücher? Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Hva med å ha om motstandskampen generelt, det kan jeg vel finne ganske mye om? Skal være hjemme hele uken å arbeide. Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Krigen lokalt (hva sjedde under krigen på hjemplassen din) Slekta, har du noen personer i familien som deltok aktivt under krigen (evt. omkom). Greit å få litt lokalt særpreg om mulig. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Tror ikke det skjedde så veldig mye spennende i Lofoten Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 definitivt tungtvannsaksjonen!! Lenke til kommentar
havfal Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) definitivt tungtvannsaksjonen!! Jepp! Dette er tidenes prosjekt som jeg aldri fikk ha om... Senkingen av Blücher(eller hvordan det staves) er ikke så veldig stort tema, men det går ann å spinne det sammen med flukten til Kongen og den gjengen der... Som sakt alene blir dette toppen 1/2 side.. Endret 31. mai 2005 av Imposter Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 har hatt ukesprosjekt om tungtvannsaksjonen.. var fint, kunne kanskje blitt veldig bra hadde det ikke vært så idiotiske lærere og opplegg.. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Jeg har om motstandsbevegelsen her til Lands nå med tilknytning til alle de overnevnte! Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Tror ikke det skjedde så veldig mye spennende i Lofoten Du hadde lofotraidet, og du kan dra innom museumet de har i Svolvær hvor de har norges største samling av millitære uniformer fra WW2, Det er "alltid" noe lokal krigshistorie. Du kan også sjekke hva som sjedde med båtene, da mange båter ble rekvirert (tatt) av nazistene og satt i tjeneste. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) Se om du kan få bruk for særoppgaven jeg skrev i 9. klasse. Fikk for øvrig 5. Hele_oppgaven.doc Endret 1. juni 2005 av Bandidos Pelle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå