DE1 Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Ok, nå skal dere få høre. Men for å gjøre en lang historie kort så kan jeg begynne med å si at jeg kjøpte en "passe" pc for to år siden. Litt spesifikasjoner: - 0,5 GHz - 756 mb ram ( egentlig 256 men kjøpte 512 til) - 40 GB HD For å trekke fram det viktigste. Så har jeg hatt litt trøbbel med pcen helt til dette skjedde: Svart skjerm! Prøvde med fler skjermer og forskjellige utganger. Etter mye om og men sendte jeg pcen til han som hadde bygd den for meg (en nær venn) Han fant ut at jeg måtte ha et ATI-skjermkort. Han hadde et liggende til 300,- Men da får jeg liksom ikke gjort så mye, har jo tenkt å bruke en pc med krevende spill, program osv. Også et nytt ATI-kort som ville vært brukbart ville kostet 600,- (ca) Men da blir spørsmålet at resten av pcen liksom ikke blir så bra..(Har XP) Da sitter jeg igjen med fire alternativer: 1. Skal jeg kjøpe kameraten min sitt "passe" skjermkort? 2. Skal jeg kjøpe et bra skjermkort? 3. Skal jeg kjøpe en oppgraderingspakke som inneholder prosessor, hovedkort og skjermkort? 4. Eller skal jeg rett og slett kjøpe en ny pc? Jeg har mest lyst på 4èrn men jeg driter ikke akkurat penger så jeg burde hatt en pc til maks 3 000,- Hva mener dere? Kom med alt, glad for innspill!! Endret 29. mai 2005 av DE1 Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Ok, nå skal dere få høre. Men for å gjøre en lang historie kort så kan jeg begynne med å si at jeg kjøpte en "passe" pc for to år siden. Litt spesifikasjoner: - 0,5 GHz - 756 mb ram ( egentlig 256 men kjøpte 512 til) - 40 GB HD For å trekke fram det viktigste. Så har jeg hatt litt trøbbel med pcen før helt til dette skjedde: Svart skjerm! Prøvde med fler skjermer og forskjellige utganger. Etter mye om og men sendte jeg pcen til han som hadde bygd den for meg (en nær venn) Han fant ut at jeg måtte ha et ATI-skjermkort. Han hadde et liggende til 300,- Men da får jeg liksom ikke gjort så mye, har jo tenkt å bruke en pc med krevende spill, program osv. Også et nytt ATI-kort som ville vært brukbart ville kostet 600,- (ca) Men da blir spørsmålet at resten av pcen liksom ikke blir så bra..(Har XP) Da sitter jeg igjen med fire alternativer: 1. Skal jeg kjøpe kameraten min sitt "passe" skjermkort? 2. Skal jeg kjøpe et bra skjermkort? 3. Skal jeg kjøpe en oppgraderingspakke som inneholder prosessor, hovedkort og skjermkort? 4. Eller skal jeg rett og slett kjøpe en ny pc? Jeg har mest lyst på 4èrn men jeg driter ikke akkurat penger så jeg burde hatt en pc til maks 3 000,- Hva mener dere? Kom med alt, glad for innspill!! I ditt tilfelle skal det ikke mye til for å anskaffe en bedre pc , gå inn på Komplett.no der har de greie pc`r og du kan endre på innholde selv! Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 tror det blir litt vanskelig å fikse en pc til 3-4 tusen..Men som sagt har komplett mye bra og billig.. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Jeg glemte å si at jeg har strøm, mus, tastatur og skjerm (17" LCD) Men, jeg kan jo bruke de 756 mb ram jeg har fra før da. Det senker jo prisen ganske mye... Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 tror det blir litt vanskelig å fikse en pc til 3-4 tusen..Men som sagt har komplett mye bra og billig.. Så hvilket alternativ mener du jeg bør velge da, "Mogge_" ? Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Burde kanskje føye til at jeg er 14 år og skal konfirmeres neste år (Høsten 2006) og skal da satse på en ordentlig pc. Men har lyst på noe før det... Noen som har forslag til hva jeg bør gjøre evt. deler jeg bør kjøpe... Send meg gjerne linker! - Dag-Erik Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Tja..du kan jo finne en billig ferdig pc på komplett..Mener jeg har sett en til rundt 4k der.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå