Gå til innhold

Dell 2001FP vs 2005FPW?

ExizHW

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å kjøpe meg en LCD-skjerm nå, og hadde egentlig bestemt meg for Samsung 193P da jeg plutselig oppdaget at Dell kjører tilbud på hele 25% på utvalgte modeller.

Ble plutselig veldig usikker, og lurer nå på om jeg heller skal satse på en skjerm fra Dell enn en fra Samsung (Dell bruker jo Samsung-panel ihvertfall i den ene).

Jeg står nå igjen med tre alternativer;

Samsung 19" (193P)

Dell 20" (2001FP)

Dell 20" Widescreen (2005FPW)

Er det noen som har disse, og kan komme med noe negativt eller positivt?

Jeg ser at en del har klagd på at det er en del baklys på den ene Dell-skjermen, men dette vil vel sannsynligvis ikke bli noe stort problem?

Det er svært sjelden jeg spiller, så skjermen vil mest bare bli brukt til internett og diverse programmer, men jeg vil selvfølgelig ha mulighet til å spille en gang iblant også uten at jeg irriterer meg enormt over hvor dårlig skjermen er.

Jeg ser også at den ene Dell-skjermen bare har 400:1 i kontrast, noe som ville vært overraskende lite på en 17" eller 19", men dette kan vel ikke sammenlignes helt, da de fleste 20"/21" jeg har sett ligger rundt 400:1-600:1?

Jeg regner med at det blir en av disse skjermene, men håper noen her har noe å si, enten det er positivt eller negativt. Og hvis det blir helt forferdelig får jeg jo bare benytte meg av den velkjente angreretten...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-rXRozPkg

Jeg fant denne her etter litt søking på Google:

http://hardforum.com/showthread.php?t=839522

2005FPW bruker et panel fra LG Philips, samme saken som det sitter i Apple sin 20", som koster en del mer :)

Bare det kommer litt lønn her, så skal jeg kjøpe 2005FPW. Kjøpte en 17" iiyama LCD i fjor, som kosta meg omtrent det 2005FPW skjermen nå koster med Dell's tilbud :!:

Lenke til kommentar

Har 2stk 2005FPW og er strålende fornøyd. Den er jo fantastisk til spill og film. Widescreen er vel ikke heelt optimal utnyttelse av plass til andre ting, som f.eks. surfing, siden de fleste nettsteder har fast bredde, noe som gjør at du ofte sitter med like mye tomrom, som nettside.

Har for øvrig lest at 2005 har bedre bilde enn 2001.

Lenke til kommentar

Widescreen er perfekt for surfing, hvis du husker og bruke Pivot funskjonen. Du får jo nesten hele VG forsiden ned den lange skjermen hvis du snur på den :-) Hvis du ikke snur den kan du ha 2 sider i word oppe på 100% zoom ved siden av hverandre, veldig greit når man skal lese lange dokumenter. Jeg har ikke prøvd denne skjermen, men har hørt veldig mye positivt om 2005FPW.

-Heiper-

Lenke til kommentar
Widescreen er perfekt for surfing, hvis du husker og bruke Pivot funskjonen.

Ja, det glemte jeg å nevne. Funksjonen for å rotere bildet er helt fantastisk bra for skriving og surfing. Men den blir dessverre ikke så ofte brukt siden det er litt stress å snu skjermen og og skjermbildet (ikke mye, men akkurat nok til at det ikke blir gjort så veldig ofte)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...