Gå til innhold

Tips for hva en gammel 166mhz boks kan brukes til?


Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel 166mhz box stående å støve vekk, og nå som jeg straks får adsl tenkte jeg skulle

ta frem og bruke den gamle maskinen til noe finurlig, men hva? Lurer på om noen har noe forslag

til noe en slik gammel traver av en maskin kan brukes til. Tenkte litt på å bruke den til å kjøre

et irc shell, men i og med at jeg kan lite om linux tror jeg dette blir en litt vanskelig oppgave.

 

Maskinen har forøvrig en pentium 166mhz prosessor og 32mb ram.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kikket også litt på det smoothwall greiene, men vet ikke om jeg gidder å makke meg til å kjøpe 2nettverkskort osv, og har som sagt ikke så veldig god peiling på linux. Ftp server hadde jeg også i tankene, men jeg skal heller kjøre Ftp server på "hove maskinen" det blir jo der jeg kommer til å ha mesteparten av støffet.

 

Men hva er det bokstøtte og gardintrapp greiene? hehe alldri hørt om før, care to explain? :razz:

 

Men går det ann å lage til Irc shell med windows?

Lenke til kommentar

Hørtes meget interesant ut det der med smoothwall. Tror jeg skal teste ut det, men først av allt trenger jeg 2nettverkskort, leste litt rundt på nettet å forstod det slik at ikke alle kort kunne brukes. Fannt frem til 2meget billige kort på psdata.95kr stk.

 

https://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=N...ttverk+%2F+Kort

 

Men Hoppesagåsa du har tydeligvis ganske mye peiling innenfor dette temaet, er du på irc eller kan jeg få email adressen din hvis jeg trenger grundigere hjelp når jeg skal sette det opp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...