Gå til innhold

Kan denne kjøperen kreve pengene tilbake?

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg har solgt en DVD-opptaker til en fyr på qxl.

4.Mai 2005: Han vinner budet på en "Samsung DVD-harddisk opptaker! 40GB"

I annonsen så har jeg ført opp tydelig dette:

"Dette byr du på/Dette følger med:

Samsung DVD HDD Recorder DVD-H40E

Strømledning

Scart-kabel

Fjernkontroll."

9.Mai 2005: Vi blir enige om å sende i oppkrav, og jeg oppdager at kjøper ikke er helt stødig i norsk.(Dårlig erfaring med slike :thumbdown: )

14.Mai 2005: Pakke blir sendt

21.Mai 2005: Pakken ankommer kjøpers postkontor.

29.Mai 2005: Jeg kontakter kjøper for å spørre om pakken kommer til å bli hentet før den blir returnert. Svar: Den blir hentet imorgen, Mandag.

Vel, nå frykter jeg litt for at kjøper ikke kommer til å forstå seg på dvd-spilleren, han har jo ikke bruksanvisning, så kjøper kan jo finne på å si at han skal ha pengene tilbake.

Kan han gjøre dette? Si at man ikke klarte å bruke spilleren, så jeg vil ha pengene tilbake?

Her er auksjonen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du skreiv jo klart å tydelig hva som følgte med i pakken, så han kan ikke kreve pengne tilbake, med mindre spilleren er defekt uten at du har opplyst om det.

Ja, dette understreket jeg også i mail.

Men det virket som om han ikke fikk det med seg i auksjonen første gang:

"send meg i oppkrav og husk hvis du har kvetering garanti ...og alle kopler som folger med!!"

Lenke til kommentar
Så lenge du ikke har solgt han en defekt vare så har han ingen rett til å kreve pengene sine tilbake.

Da får vi satse på at posten ikke har skadet den, eller at fyren selv ikke tar fram hammern og sier at den var ødelagt.

Lenke til kommentar
Så lenge du ikke har solgt han en defekt vare så har han ingen rett til å kreve pengene sine tilbake.

Da får vi satse på at posten ikke har skadet den, eller at fyren selv ikke tar fram hammern og sier at den var ødelagt.

Viss han bruker hammeren på DVD-opptakeren så bruker du den på skalen hans :p

nei seriøst viss han ødlegger dvd-opptakeren så blir det ditt ord mot hans... la oss håpe at han ikke bruker den da ;)

Lenke til kommentar
Hvis du kjøper en bil og ikke har sertifikat og kjører rett i en fjellvegg er det ikke selgerens feil.

Desuten ligger det bruksanvisninger på nettet :)

Det er bare det at jeg ikke har lyktes i å finne en!

Noen som gidder å prøve? Søking er liksom ikke min greie.

Lenke til kommentar

minner meg om en som kjøpte en prosesord av meg , han var heller ikke helt stø på norsk , jeg sendte den som rekomandert opkravs pakke pga forsikring , den er bedre med rekomandret ( eller var )

ivertfal han betalt pakken , men fikk ikke hentet den ut pga han hadde et "norsk" navn han brukt til vanlig som ikke var på legitimasjonen hannen , sente meg mail og sa at pakken var betalt og på tur til bake (posten sendte den i retur) dette er 2-3 år siden og jeg her ikke fått pakken og heller ikke hørt noe fra duden , pakken ble ikke utlevert og "forsvat" i systemt til posten , og jeg giddet ikke spørre etter den , noen ikke norske personer er rare

Lenke til kommentar
minner meg om en som kjøpte en prosesord av meg , han var heller ikke helt stø på norsk , jeg sendte den som rekomandert opkravs pakke pga forsikring , den er bedre med rekomandret ( eller var )

ivertfal han betalt pakken , men fikk ikke hentet den ut pga han hadde et "norsk" navn han brukt til vanlig som ikke var på legitimasjonen hannen , sente meg mail og sa at pakken var betalt og på tur til bake (posten sendte den i retur) dette er 2-3 år siden og jeg her ikke fått pakken og heller ikke hørt noe fra duden , pakken ble ikke utlevert og "forsvat" i systemt til posten , og jeg giddet ikke spørre etter den , noen ikke norske personer er rare

Ikke for å disse, men norsken din var ikke helt «top notch» heller.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...