LupeN- Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Heisann. Har nettop anskaffet meg 2stk 10" 400w subber. Kjøpte de brukt og fikk med en kasse som jeg syntes trengte litt "opp pussing" har tenkt å sparkle den, male den eller kle den med sånn stoff som pleier å være på ferdige sub kasser i bil. Vet ikke helt hva det heter eller hvor jeg kan skaffe det ? Når jeg spiller musikk e.l så kommer det luft ut av kantene / hjørnene på subben. Derfor skal jeg sparkle den og lage et skikkelig blowhole i den? Er ikke sikker på hvor stor den bør være derfor spør jeg dere legger ved et bilde av subbene takker for all hjelp. Lupie Endret 29. mai 2005 av LupeN- Lenke til kommentar
phax Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 det er ikke bare bare og lage bassrefleksrør i kassa, det må ha riktig dimensjon og lengde som må regnes ut iforhold til volum og elementer. men akkurat det er ikke jeg så veldig flink på så forhåpentligvis kan noen andre svare deg på det. btw, han som har bygd kassa har han peiling? isåfall er den jo sikker bygd for og fungere som en lukket konstruksjon, ikke sikkert at det blir så bra med bassrefleks da. kassa ser jo rimelig liten ut til og romme 2x10" men sørg for og tett kassa bra ja, peis på med silikon på innsiden og sparkle og pusse ned på utsiden. Lenke til kommentar
LupeN- Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) har lagt ved et bilde med måle av kasse. Subbene er 10" / 25cm og av merket boschmann. kan ta bilde av kassa inni visst det trengs. skal kjøpe silicon og sparkel om ikke så lenge. fant noe silicon i kjellern nettop. var bilde av noen baderoms fliser på den. vill det fungere ? edit : vet ikke om selgeren har peiling. har forsåvidt ikke jeg heller Lup Endret 30. mai 2005 av LupeN- Lenke til kommentar
phax Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 mål hvor dyp kassa er også da, så kan du regne ut volumet. det er hvertfall en start. husk og trekkfra tykkelsen på veggene når du måler. Lenke til kommentar
LupeN- Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 ok. tykkelsen på veggene er : 0.9mm så veggene er på 30cm i høyden og lengden på 25.3cm ca kan det stemme ? Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 selv hadde jeg slipt ned kantene slik at du får en flat overflate. og at frontplata ligger ganske "perfekt" på. Dermed bruke silikon på kanten for så å skru i sammen fronten igjen. Når det gjelder filt osv til trekking av kassa så anbefaler jeg deg å stikke på f. eks torshov bilrekvisita. Der selger de filt som metervare. bruk masse lim og gjør det grundig. Ikke bruk maling. huff det ødelegger selve materialet i kassa. Så trekk den heller Lenke til kommentar
LupeN- Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 har nettop vært ute i garasjen og sparkla hele kassen. skal pussen i morgen. har veldig lyst å tre den med fillt men lurer på hva det koster ? koster det mye ? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Det er flere som selger slik filt. Mekonomen (?)- kjeden har sånt, mener jeg. Biltema også, tipper jeg. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) har nettop vært ute i garasjen og sparkla hele kassen. skal pussen i morgen.har veldig lyst å tre den med fillt men lurer på hva det koster ? Biltema og Thorshov bilrekvisita har det. 100 - 200 kr. Tror jeg betalte 150, var ganske mye i den, men 2 år siden var det også.. Vet ikke hvor mye prisene er endret etter dette. Endret 31. mai 2005 av espennyh Lenke til kommentar
LupeN- Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 får ta meg en tur til nærmeste bilforhandler / rekvisita å se i løpet av uken. Lenke til kommentar
LupeN- Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) noen som vet hvor jeg kan finne tegninger til en subkasse for 2 10" slik jeg har, eller kansje en kasse for en stk 10" så kan jeg lage to . kansje jeg bygger meg en ny kasse i stedet for å pusse opp den gamle.. er det dyrt med spon plater eller ? btw. har pusset den gamle kassen en gang nå Endret 1. juni 2005 av LupeN- Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Du kan ta deg en titt her: http://www.bmaudioline.com/woofer.html .Og se om du finner noen kasse forslag til elementene dine Lenke til kommentar
LupeN- Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 takk. men finner ikke noe info om forslag til kasser der ? når jeg trykker på more details så kommer det bare opp et mail skjema ? :\ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå