Gå til innhold

Amotor: Amotor.no - Endelig i full gang igjen

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg ser at aktiviteten fyker til vers på amotor.no, med nå minst én artikkel hver dag. Og som oftest en del flere.

Amotor.no har unektelig hatt sine nedgangstider med krangel bak, og til og med foran kulissene. Nå ser det imidlertid ut som amotor.no har fått aktivitet på siden sin, takket være en Øyvind Skar ifølge signaturen på artiklene.

Nettsiden har fått et nytt design, som er stilrent og gjør at siden er behagelig for øynene. Nå får amotor.no opp til flere nye artikler på siden sin hver dag. Jeg må si at artiklene er godt skrevet, og er interessante å lese.

Jeg håper utviklingen vil gå deretter!

Takk for å få en interessant nettside på beina igjen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er mot Amotor... Ser ikke noe sammenheng med amotor og hw nettverket...Og amotor er bare en skandale..

Sammenlign amotor med andre sider f.eks bilnorge.no og automotor.no

HW skal være ledene i det meste, men med amotor er det ikke, og derfor synes jeg ikke amotor passer helt inn..

Endret av _Chess_
Lenke til kommentar

Nå ser det endelig ut som vi får en bilside med artikler skrevet av personer med skriveferdigheter. Dessuten trenger nettstedene for bil litt konkurranse.

Denne relanseringen tar seg utmerket godt ut i Hardware-nettverket etter min mening, med en pangstart i aktivitetsmengde. Det gjør www.begin.no helt komplett, med nyheter i alt av kategorier jeg er interessert i å lese på nett.

Selvsagt vil nok siden også forbedre seg etter hvert. Men dette er den eneste bilsiden jeg trenger, allerede nå i oppstartsfasen :).

Lenke til kommentar

Hehe - er ikke rart til at du skryter så mye for Amotor CesiuM.. Du er jo en del av HW-nettverket :p;) Hehe :)

Men er det ikke Orkla Media som leverer alt dette til Amotor?

Altså en avtale mellom HW og Orkla Media AS?

Endret av JaguarXKR
Lenke til kommentar

Hallo, folkens.

Hyggelig at dere er engasjert i amotor - uansett fortegn!

Jeg er redaktør for siten, og tenkte derfor at det var på sin plass å fylle ut med noe info. Det er riktig at amotor nå er et samarbeid mellom HW og Orkla Media, der Orkla Medias oppgave er å levere redaksjonelle saker, mens HW drifter siten og forumet.

Foreløpig har vi bare lansert "nye amotor" i det stille, fordi den ikke er ferdig utviklet. I løpet av sensommeren og høsten skal den bli mye bedre, både hva funksjonalitet og innhold angår. Vi jobber fortløpende med disse forbedringene.

I mellomtiden vil vi følge ønsker og tilbakemeldinger nøye, så kom gjerne opp med noen konstruktive forslag på hva dere ønsker å se på amotor.

Lenke til kommentar
Hehe - er ikke rart til at du skryter så mye for Amotor CesiuM.. Du er jo en del av HW-nettverket :p;) Hehe :)

Jo, jeg er vel egentlig det ;)

Men jeg mente hvert ord! Det er forferdelig å lese på automotor, og man lurer på om det har blitt arrangert noe slags VM i orddeling. Mens i Amotor skrives det bra, og når siden kommer forbi startfasen har jeg god tro på at dette blir veldig bra :)

Lenke til kommentar

Må le litt av det innlegget ditt CesiuM_e. Kanskje det har noe med en viss krangel fra et år siden, og hvem man mente var mannen for fremtiden. Personen som delte opp ord i fleng. Skal riktig nok stoppe der. Det har ingen hensikt å skrive noe om det her og nå :)

For å holde meg til det jeg skulle; Jeg har store vansker med å finne orddelingsfeil på AutoMotor. Så hvis du kunne være så vennlig å begrunne innlegget ditt med å vise til eksempler på orddeling, så er det kanskje en mulighet for at jeg faktisk tar det innlegget ditt litt seriøst.

PS: Å starte en setning med ordene men og og er ikke god norsk ;)

Lenke til kommentar

Bare en kommentar til ditt siste innlegg, John Abrahamsen: Det er riktig at amotor en periode - mens siten lå mer eller mindre nede - kun publiserte pressemeldinger.

Dette er imidlertid endret nå: Ingen flere pressemeldinger, og ti-femten oppdateringer i uka, fra noen av landets mest erfarne biljournalister. Snart vil også denne frekvensen økes kraftig.

Pressemeldingenes dager er definitivt forbi, og amotor vil forbedres kontinuerlig.

Svein-Erik Hole, redaktør for amotor

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Må le litt av det innlegget ditt CesiuM_e. Kanskje det har noe med en viss krangel fra et år siden, og hvem man mente var mannen for fremtiden. Personen som delte opp ord i fleng. Skal riktig nok stoppe der. Det har ingen hensikt å skrive noe om det her og nå :)

For å holde meg til det jeg skulle; Jeg har store vansker med å finne orddelingsfeil på AutoMotor. Så hvis du kunne være så vennlig å begrunne innlegget ditt med å vise til eksempler på orddeling, så er det kanskje en mulighet for at jeg faktisk tar det innlegget ditt litt seriøst.

PS: Å starte en setning med ordene men og og er ikke god norsk ;)

Hei.

Jeg er egentlig ikke nøye på hvor seriøst jeg blir tatt, og synes AutoMotor var et flott tiltak. Men jeg holder fast på det jeg sier. Kan alltids plukke frem noen feil fra tilfeldige steder på siden. La oss ta for eksempel de øverste artiklene på siden akkurat nå. Og hvorfor ikke ta ingressene, som er det aller viktigste i artikkelen i og med at ingressen blir lest av flest personer.

Ingressen - Første artikkel på siden

Common Rail motoren

Skal være

Common Rail-motoren. Noen liker også å skrive "Common Rail"-motoren for å få folk til å skjønne at begge de første to ordene er et navn som skal settes sammen med ordet "motoren". Men Common Rail motoren er så feil som det kan bli. Dermed ville jeg i enhver normal situasjon lukket siden umiddelbart uten å tenke meg om.

Ingressen - Andre artikkel på siden

Så la oss gå til neste ingress:

"Citroën viser nok en gang sin evne til nytenking og demonstrerer hvordan bykjøring kan gjøres enda enklere og mer behagelig."

-->

Citroën viser nok en gang sin evne til nytenking, og demonstrerer hvordan bykjøring kan gjøres enda enklere og mer behagelig.

Her er det best å legge et komma slik som vist ovenfor, for å gjøre lettleseligheten enormt mye bedre. Dette er ikke engang "småplukk", men veldig viktig for publikasjoner som dette.

Ingressen - Tredje artikkel på siden

Det ble nesten hatrick her, men ingressen er vel antakelig for kort her for å inneholde feil.

Ingressen - Fjerde artikkel på siden

"Endelig skjer det, etter en 35 års pause åpner Bergensveiene igjen for rallyførerenes fartsmonstre. "

Helt feil å plassere komma her. Dette skal være to setninger.

Noe slikt:

Endelig skjer det. Etter en 35 års pause åpner Begensveiene igjen for rallyførerens fartsmonstre.

--

Du har forresten rett i at "men" er en ubrukelig måtte å starte en setning på. I et forum er jeg imidlertid ikke veldig nøye på slikt småplukk.

--

Nei, jeg hadde ingenting med krangelen i amotor å gjøre. Jeg har heller ingen som helst forhold til noen av personene dette omhandler. Jeg hadde heller (i den tiden) ingen forhold til amotor.no - at all. Samme nettverket, ja, men i den tiden var jeg såvidt klar over at amobil var i HW-nettverket i det hele tatt (satt på spissen).

Egentlig vet jeg faktisk ikke engang når denne krangelen skjedde, men jeg går ut ifra at det begynner å bli et år siden snart. Har kun jobbet i amobil.no i omtrent et år.

Lenke til kommentar

Hei!

Flott du begrunner tingene :) Ser vist ut til at korrekturen har vært litt slapp i det siste, men jeg har iallfall rettet på en del skrivefeil nå. En ting though. Kommareglene er i det norske språket bare veiledende, og ikke påbud. Jeg skal riktig nok være enig med deg i at det forbedrer lesebarheten, og bør av den grunn følges.

Du har forresten rett i at "men" er en ubrukelig måtte å starte en setning på. I et forum er jeg imidlertid ikke veldig nøye på slikt småplukk.

Sant nok, men jeg har observert feilen ved flere av sidene i nettverket. Det inkluderer amotor, hardware og amobil.

Endret av Ernie.
Lenke til kommentar

Innså ikke at du hadde noe med AutoMotor å gjøre før nå, jeg :ermm:.

Har ikke lest mye på AutoMotor, det skal jeg ærlig innrømme. Likevel har jeg lagt merke til skrivefeil. For meg virker alt av publikasjoner useriøst når eksempelvis ordelingsfeil dukker opp. Det viktigste er imidlertid tekstoppbyggingen, som virker upåklagelig etter det jeg har lest.

I Tromsø når "HiFi centeret" startet opp fikk "HiFi klubben" økt omsetningen sin enormt (de eneste to store i byen). Det jeg vil frem til er at all reklame er god reklame, og alle parter reklamerer for samme produktet. Nemlig i dette tilfellet bilnyheter.

Konkurranse er bare herlig. Nå fører det jo kanskje også til mindre skrivefeil hos AutoMotor? :)

Forklaring av uttrykket "all reklame er god reklame" for de som ikke har hørt uttrykket før: En dårlig selger hos Hifi-klubben sier til en kunde at HiFi-centeret er dyrt. Dermes tenker kunden; "Aha.. Alternativet HiFi-centeret tenkte jeg ikke på", og stikker innom. Dermed fikk den dårlige reklamen motsatt virkning ;).

Lenke til kommentar
Innså ikke at du hadde noe med AutoMotor å gjøre før nå, jeg :ermm:.

Er da ikke mye som tilsier at jeg har tilkobling dit heller da... Bare en enslig liten WWW-link.

Konkurranse er bare herlig. Nå fører det jo kanskje også til mindre skrivefeil hos AutoMotor? :)

Konkurranse er herlig ja, og det skal nok bli litt færre av de skrivefeilene.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg bryr meg ærlig talt ikke om enkle kommafeil! Det er innholdet i tekstene som er av betydning for meg. Det kan være irriterende med 'ord delings feil' (orddelingsfeil), men hvem bryr seg om det? Igjen er det innholdet som er viktig. Hvis du søker hjelp til ett eller annet gjør det vel ikke noe om det mangler et komma i svaret, om man starter setningen med liten bokstav eller om det ikke er en fullstendig setning i det heletatt!!!

Nå kan sikkert dere pirkere oppdage en del skrivefeil hos meg, men det bryr jeg meg overhodet ikke om!

Forarget leser

EDIT: Dessuten kan jeg erklære at jeg IKKE liker det nye og deilige utseende på forumet som visstnok skal være en fryd for øyet.

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

Altså...

Noe som er skrevet av en journalist skal være lettleselig kose-lesing, Jeg er interessert i å hygge meg med lesestoffet.

Normalt bryr jeg meg ikke om småfeil, men jeg er ikke interessert i å lese nyheter som er skrevet unødvendig vanskelig og usystematisk som ikke følger det norske språk slik man er vant med å lese det.

Skal jeg løse et problem klarer jeg selvfølgelig å få med meg innholdet, om så teksten skulle være skrevet på trøndersk-dialekt preget av både ordelingsfeil og stavefeil.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...