gorber Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Hei! Jeg har en ASUS bærbar med et Topcom Skyracer 3011 802,11gPcmciakort. Bruker det til å koble meg til trådløsnettet i leiligheten min. Det sender en masse pakker, men det mottar ingenting. Jeg er kobla til med stasjonærpc'en min mot samme nettverket, så det er ikke det det er noe galt med. Jeg har nettopp avinstallert kortet og reinstallert med nye drivere, uten at det hjalp. Noen tips? Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 1. Du har feil ip-adress/nettmaske i forhold til nettverket ditt 2. Du kjører kryptering og har forskjellig nøkkel på router og kort 3. Du har feil i det fysiske laget på enten kort eller router. Check it out! Lenke til kommentar
rscue Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Hei, har akkurat det samme problemet her.. Har sjekket alt og har kommet frm til at det må være defekt.. Har også testet det på en annen bærbar og samme problem her, synes også at jeg har lest et sted at en del av topcoms produkter ofte har mer feil en gjennomsnittet og at de slutter å fungere etter en stund.. Dette inntrykket sitter jeg selv igjen med når jeg har testet 2 av disse kortene ene mottar ikke apkker lengre og et annet får maks 1 mbit kontakt med routeren.. Skal på elkjøp og bytte det ut mot et annet pcmia kort..Skriv gjerne svar hvis du finner ut hva som er galt Rscue Lenke til kommentar
gorber Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Skal på elkjøp og bytte det ut mot et annet pcmia kort..Skriv gjerne svar hvis du finner ut hva som er galt Tenkte jeg skulle det jeg og, men da må jeg finne kvitteringa først... Lenke til kommentar
Lou Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Kjipt. Jeg har bare gode erfaringer med Topcom pcmcia kort. Er dere 100% sikker, begge to? Lenke til kommentar
Jail Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Har du sjekket i den trådløse base stasjonen at du har tilgang. Mac filtrering ? Lenke til kommentar
rscue Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Full tilgang og ingen mac filtrering står avslått nå.. Rscue Lenke til kommentar
gorber Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Er dere 100% sikker, begge to? Jeg har ikke anelse, men det funker ikke på min maskin hvor det har funka, og jeg har en annen maskin feilfritt tilkobla samme aksesspunktet. Jeg har prøvd å avinstallere og installere på nytt. Da har jeg som forbruker forsøkt det som jeg skulle behøve og forsøke, og da er det nå opp til selger å sjekke om det er defekt, eller om det bare er hodet mitt det er noe galt med. Lenke til kommentar
Lou Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Får vi tilbakemelding på hvordan det gikk? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 skal gjøre det. Eneste er at jeg vet ikke hvor kvitteringa er, og kortet kostet meg ikke mer enn 195 kroner, så jeg vet ikke hvor mye jeg gidder, kanskje jeg bare kjøper et nytt og prøver selv. Lenke til kommentar
rscue Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 (endret) Har nå endelig fått mitt topcom til å virke skikkelig.. resatte routeren, la in mac addresse med tillatt. Fjernet krysset i egenskaper hvor det står la windows konfigurer nettverket. Har mest tro på at 3com adsl wirelessen problemet la da telenor holder på med oppdateringer og jeg får ny ip hver 3-4 time.. Etter at telenor begynte med dette har både nettet og routeren ustabilt pga av at den endrer ip i et sett. Rscue edit: problemet har nå flyttet seg til en acer 4101 som jeg har her, den med topcomen fungerer bra, min 1557 fungerer bra men acer funger ikke lnger.. ingen pakker mottat.. Endret 7. juni 2005 av rscue Lenke til kommentar
gorber Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2005 Jæ*** dr**t med de der trådløsnettene.. Vi får finne frem penna og frimerkene igjen. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 Jeg tok med kviito, drivercd og kort. De bytta uten spørsmål, både PCMCIA og PCI-kortet mitt. Nå har jeg linksys og har bedre signal enn noensinne. Topp service fra Elkjøp! Lenke til kommentar
rscue Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Glemte å poste oppdatering på mitt problem, har fått det til å funke, viser seg at når jeg har mange forskjellige pcer på samtidig så kutter en kontakten med noen av de andre på nettet da 3comen stod instilt på .11b + .11g og når jeg endret til .11b så funker det suverent RSCUe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå