*Magnus* Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Hei! har det JEG synes er et lite problem, varmen på mitt mye AMD 64 3800+ Venice. Når pc'en er i idle, så ligger den på 39-40 C, og ved load er den mellom 51-52C joa, vet at dette ikke er HØY temperatur, men synes den er litt høy for å være 90nm, når min gammle 130nm [email protected] hadde litt over 40C i load... har en zalman 7700B CU vifte.. Er dette en normal temperatur for denne CPU'en ? eller ikke ? har jeg tatt på for mye kjølepasta kanskje ?, tok på ca 3 "dråper" utover, (flaten er jo større enn de gammle cpu'ene vett, slik at den skulle dekke alt..(dekker ikke HELT på endene, men skal jo ikke ha så mye og si) ) Men, så er det det at ved idle så ligger viften min på 1000-1200 rpm, og i full load bare i 1500rpm... er det noen mulighet for å regulere viftehastigheten slik at den ligger rundt 1500rpm i idle og 2000 i load ? den regulerer seg selv etter varmen, men vil som sagt at den skal ligge høyere på grunn aav tempen.. -takk Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Jeg synes det virket litt høyt, hva skjer med temperaturen om du overklokker da? Kan hende at det er bios som bare gjetter temp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå