Cerwinator Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 jeg har en selv byggd PC med følgende komponenter: DFi Lan PArty nF4 Ultra-D hovedkort 6600 GT (passic kjøling) AMD Athlon 64 3200 + 2.0 Ghz Seagate 2500GB S-ATA NCQ 7200RPM OCZ 1024 Premier Dual Channel Nec DVD brenner ND-3540 bulk Aopen kabinett med 350 watts strømforsyning. Selve problemet er det at når jeg installerer Window kommer det opp bluescreen som sier: A problem has been detected and windows is will shot down to prevent damage to your computer. +++ detta skjer alt fra 5% prosent ferdig til 99% prosent ferdig det står også at deter noen problemer med ntfs.sys filen. er ganske nybegynner på dette feltet. Lenke til kommentar
chrlod Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Hvis du har skrevet *quick filsystem (NTFS quick) kan det ha oppstått en feil. Dette skjer vanligvis ikke, men siden filsystemet ikke blir kontrollert for feil når du velger qiuck, vil dette ikke vli oppdaget. Prøv å formater på ny, eller hvis det gjentar seg, prøv å ikke velge quick. Lenke til kommentar
Cerwinator Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) har formatert både quick og vanlig mange ganger nå. har lagd nye partisjoner mange ganger også. feilmeldinga kommer på forskjellige tidspunkt hver gang. noen ganger under formatering, andre ganger mens den kopierer filer fra cd'n, og noen ganger under selve innstalasjonen. det lengste jeg har kommet er til man setter språk settings under innstalasjonen. det virker også som at når pc'n har vært av en stund så kommer jeg langt under innstalasjonen før feilmeldinga kommer, og når jeg har prøvd mange ganger så kommer den bare tidligere og tidligere. har satt BIOS innstillingene til default. noe jeg burde forrandre i bios? Endret 29. mai 2005 av Cerwinator Lenke til kommentar
Cerwinator Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 need help A.S.A.P Lenke til kommentar
G_e_r_o_n_i_m_o Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 kanskje rammen din som har tatt kvelden? ser du kjører dual, prøv å ta ut den ene minne brikken, hadde samme problem med ett athlon xp system æ satte opp hvertfall hos mæ va det ramfeil som gjorde det Lenke til kommentar
Cerwinator Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 har prøvd å ta ut den ene rambrikkene. har prøvd begge 2 alene i alle chanels. funker fremdeles ikke Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 kjør memtest og test ram, sjekk også temperatur på de ulike komponentene samt sjekk for riper etc på cdn (selv om den da ville raportert om en annen feil da) Lenke til kommentar
Cerwinator Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Hvordan får jeg stillt opp volten på rammen på dette hovedkortet? Leste om noen andre som nesten hadde det samme problemer og som stilte opp volten. Anyone? Lenke til kommentar
Cerwinator Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Hvordan får jeg stillt opp volten på rammen på dette hovedkortet? Leste om noen andre som nesten hadde det samme problemer og som stilte opp volten. Anyone? Lenke til kommentar
G_e_r_o_n_i_m_o Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 har du overklokket brikkene? vest ikkje så skal det jo ikkje være nødvendig å justere volt. har du ikkje prøvd andre brikker i maskina di? Lenke til kommentar
Cerwinator Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 har ikke over klokka de, har helle rikke prøvd andre RAM brikker. Men nå sisst jeg prøvde å installere Windows XP så kom jeg helt fram til at CD gikk ut automatisk, ergo 100% ferdig, men når jeg skulle inn i selve XP så ville den ikke det. Men lurer på om det kan være noe med Hardisken / Hardiskene.!!??!!?? Lenke til kommentar
G_e_r_o_n_i_m_o Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 hmm vanskelig å si men æ har stor tro på ramfeil, har du prøvd å stille på slakkere ram timings i bios? prøv feks først å stille ned minne kontrolleren fra 1T til 2T. kan være at brikkene ikke liker kvasse timings Lenke til kommentar
stigos3000 Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 jeg vil anbefale deg og prøve med noen andre ram brikker.! Lenke til kommentar
Cerwinator Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 har prøvd det meste angående ram, unatatt nye ram brikker, men jeg får større å større tro på at det er hardisken / hardiskene det er noe galt med, pga. at den ene hardisken ikke har noe jumpere, og den andre står innstillt på singel. Jeg har heller ikke installert SATA drivere fra diskett, noe jeg heller ikke får til. Har en gammel diskettstasjon jeg bruker, som lyser og ser ut til å fungere bra, men kommer ikke opp når jeg starter pc`n at det er noe floppy disk stasjon kobla på. Hva skal jeg gjøre, og hvordan får jeg installert driverne fra disken? Lenke til kommentar
stigos3000 Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 hvis s-ata disken kommer opp i bios skal det ikke være no problem, med mindre disken er crasha. floppyen må vel koples på floppy disk porten på hovedkortet. se om du finner den i BIOS men du får ikke innstalert noen drivere uten å starte og innstalere windows, da får du fårespørsel om du trenger et tredje parti s-ata eller scsi drivere, men trur ikke man trenger det når man har et nForce 4 hovedkort. du kan alltids prøve xp på ide ata disken. Lenke til kommentar
G_e_r_o_n_i_m_o Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 i begynnelsen av installasjonen kan du velge å installere third party scsi or raid driver bare å trykke f6 å sette disken inn i stasjonen Lenke til kommentar
punzel Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Jeg tror ikke harddiskene er problemet her. Jeg tror heller det er ram'en! Få lånt noen ram-brikker av en kamerat og prøv å få inn xp da! Man trenger heller ikke s-ata drivere på et såpass nytt hovedkort. Lenke til kommentar
Cerwinator Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 For å være erlig virker det som om det er mange muligheter for at Windows ikke vil installeres. Men det virker vel mest sannsynelig at det er RAM brikka, skal få en kompis til å ta med none brikke ri morra, så får jeg se. Men holder fortsatt muligheten for at det kanskje er noe beef med hardisken også, siden den ikke kommer opp i BIOSen. Lenke til kommentar
stigos3000 Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 250 gig kom jo opp i bios sa du? Lenke til kommentar
Cerwinator Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 probem fiksa. skifta litt i biosen og satt in geil ram, strieste rammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå