Gå til innhold

Media-box

Anbefalte innlegg

Vi er faktisk et par stykker paa kontoret her, som har lekt med en slik tanke, det vi kom fram til var en ikke saa fryktelig gammel helt vanlig strippa cdspiller og bygge det hele inn der. Saa snakka vi om et microatx hk, via 800mhz prosessor(som ikke trenger saerlig kjoeling), radeon skjermkort, 256 ram, og et display som passer saann nogenlunde, vi fant et prisgunstig display som passer perfekt i min gamle pioneer, kontrollere and so on. Det hele vil kjoere paa linux strippa ned til kun det noedvendige for en 10 sec +- boot.

Dog saa hadde vi ingen planer om tastatur aa mus i og med at det blir litt harry, og ikke passer inn i en stue, aa heller ikke saerlig brukervenlig for familie/barn/venner vis de maa inn aa starte aa knote med ting selv, derfor saa startes dvd/mp3/vcd osv i rett player paa maskinen automatisk.

Det hele er veldig gunstig med tanke paa pris, rett i overkant av 3000 kroner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Saa snakka vi om et microatx hk, via 800mhz prosessor(som ikke trenger saerlig kjoeling), radeon skjermkort, 256 ram, og et display som passer saann nogenlunde, vi fant et prisgunstig display som passer perfekt i min gamle pioneer, kontrollere and so on. Det hele vil kjoere paa linux strippa ned til kun det noedvendige for en 10 sec +- boot.

Det hele er veldig gunstig med tanke paa pris, rett i overkant av 3000 kroner.

Høres fint ut det...

Har du navn på de forskjellige komponentene dere vurderte/brukte. Evt noen Web-adresser til evt, webshops?

Quote:

Den 2002-07-22 10:07, BeachDumb skrev:

Har du vurdert dette?

3000kr, mye penger.. men da får du mye features, kjøp en projektor og kast ut TV-en?!

Hvis jeg hadde hatt så mye penger at jeg kunne kjøpt meg en god prosjektor (er kresen gitt...) så hadde jeg gjort det. :wink: Jeg låner iblant prosjektorer fra Jobben hjem i helga, og jeg ser at det jeg ser på som "god nok" kvalitet koster fort opp i 20-30 tusen... :sad:

Men hvis du har tips til billige prosjektorer til under 10000 som klarer minimum 1024x768 i 32bit color. Så for all del, tips meg. :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-22 10:31, Cybermantix skrev:

Men hvis du har tips til billige prosjektorer til under 10000 som klarer minimum 1024x768 i 32bit color. Så for all del, tips meg.
:grin:

hmm.. er ganske sikker på at en slik pris på en XGA projektor til den prisen desverre ikke finnes!

men kanskje hvis du får et tilbud på en brukt, eller en super pris direkte fra fabrikken, så er det nok mulig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...