Gå til innhold

Media-box

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har tenkt på å bygge meg en PC som skal erstatte min CD-spiller i stereoanlegget, samt spille MP3, DVD og DivX. Den skal være oppkoblet på nettverket mitt og kommer mest sannsynlig til å kjøre WinXP da jeg ikke er nogen Linux-guru.

Jeg tenkte meg å bruke dette kabinettet:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=23517&t=168&l=2&AvdID=1&CatID=13&GrpID=3&s=pl Det er stilig og desktop-formen passer best der den skal.

Setter inn diverse hardware, en stor HD, Bra lydkort, DVD-ROM, ett kort med god TV ut.

I tilegg ett trådløst Tastatur+mus eller en fjernkontroll av et slag.

+ ett display LCD/VFD som settes i 5.25-bay nummer to. Slik at man ikke behøver å benytte TV'en så altfor mye når man kun skal høre musikk.

Er det noen som kjenner til noen HowTo's, eller har forslag til hardware? - Gjelder da spes kabinett, fjernkontroller, TV-UT og VFD/LCD-display. Har resten på greip.

[ Denne Melding var redigert av: Cybermantix på 2002-07-17 13:59 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei...Går med de samme planene.. Det coolermaster kabinettet synes jeg var fryktelig dyrt..selv om det er lekkert..doh..Jeg kunne tenkt meg et kompakt kabinett, som er enda midre enn desktop, og så bygge rundt det..Bare så en får plass til et 1 micro atx mobo, dvd & harddisk..Skal også sjekke litt rundt..

Lenke til kommentar

Ville kanskje tatt en titt på Via's C3 mobo. Har integrert lan/lyd/vga/tv-ut.

Skal holde fint til denne bruken, men jeg ville vel kanskje valgt noe annet enn minne-slukende WinXP.

Lyden er vel kanskje ikke den beste her, men med tanke på ytelse/pris/størrelse, er dette ***** bra!

Tror du får det for snaue 1200,- på Databutikken.com

Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen!

Jeg fant selv (jøss!) en Howto hos Rabid Hardware for et display med software slik at det jobbet mot Winamp! problemet var at displayet var altfor stort til kabinettet jeg har funnet.( vil dekke deler av begge 5.25" bay'ene)

Fant også masse Displays hos Matrix Orbital til 5.25" Bays, men disse kostet 5 ganger så mye som det nevnt i howto'en til Rabid. + At man mått programmere software selv. :sad:

Mulig jeg skal prøve meg på Linux som OS... Må ha GUI, da saken skal kunne brukes av andre enn bare meg :wink:

Hovedvekten på denne saken skal være: Stil, Stabilitet og brukervennlighet.

Kostnad teller litt, men utseende veier mye mer.

Mr. Hassan: Den andre linken din virker ikke, Jeg får iallefall "Domain name does not exist."

Takk til de som har bidratt så langt!

Lenke til kommentar

Hei Cybermantix!

Den fungerte før.Da er guiden mulig flytta fra sida/domenet ikkje eksisterende lenger.

Når det gjelder fjernstyring kan du eventult bruke ein Irman som du finner her:

http://www.mamut.com/pmverksted/subdet47.htm

Skal fungere med dei fleste fjernkontroller.

Og kan brukes til andre program enn bare winamp.

Ein som fungerer "bare" (dvs mulig noen har utvikla pluggins eventuelt kan du lage plugin sjølv) med winamp finner du på hammer.no under elektronikk -> diverse og Infrarød mottaker for Winamp.

Når det gjelder lcd display veit eg ikkje kva som er beste plaseringen om du vil bruke kabinettet som du viste url til i første innlegg.

Men,i eit "standard" Kabinett får ein plass til eit 20x4 display ved å bruke dei 2 floppy slottane.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

SpaceWalker SS50/SS40 er nok uaktuell for meg fordi enheten ikke ska "se ut" som en PC. Men takk for tipset.

ZoRaC: Takk for tipset! Ser ut som en fet kontroll! :smile:

Hadde vært kult med en fjernkontroll med radiosignaler :cool: slik at jeg slapp å tenke på IR-port... Hmmm...

Display er hovedproblemet mitt, jeg trenger ett billig et, som er stort nok, men ikke FOR stort til å få plass i kabinettet, og som enkelt kan settes opp til det OS jeg skal bruke...

Jakten fortsetter :smile:

Sjekk dette displayet: Noritec 128x64 Grafisk VFD

*sikle*! Altfor dyrt desverre...

[ Denne Melding var redigert av: Cybermantix på 2002-07-19 10:15 ]

Lenke til kommentar

et par tips.. siden jeg snart er ferdig med en slik sak selv

* den svinedyre coolermaster kassa du tenker og kjøpe ser fin ut nå... men når du setter inn en beige dvd/rom eller slikt... ser det helt teit ut... mitt tips... som ser dødsbra ut... er og skaffe en hvilkensomhelst kasse... strippe av platene utenpå og legge på nye plater (eventuelt tre (med metall bak.. sikre brann).. foran legger du på en tynn plate... med en liten sprekk i... den sprekken går akkurat over der du har satt inn DVD spilleren (som må være slot in)... du får da et stilrent design... seff har du laget små hull der knapper er og slikt... og satt på nye stilriktige knapper som presser på de under.

* Radeon 7500 all in wonder er forholdsvis rimelig, passer glimmrende til TV/divx, og kan også brukes som opptaker... behøver ikke mere kraft enn det for og kjøre film/høre musikk... bildekvaliteten er ypperlig

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-19 10:23, tokr skrev:

* den svinedyre coolermaster kassa du tenker og kjøpe ser fin ut nå... men når du setter inn en beige dvd/rom eller slikt... ser det helt teit ut...

Tenkte å kjøpe Lian Li Aliminum Frontdeksler til DVD-ROM'en.

Ellers var det en god ide å bygge kasse opp fra bunnen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...