^bantex^ Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Har akkurat fått et Leadtek 6600gt TDH. Jeg bruker PCen veldig mye mot TVen, og fra tidligere skjermkort har jeg veldig gode erfaringer med dette. Men med 6600gt-kortet finner jeg ingen steder å endre fra 4:3 til 16:9 format. Jeg har lett "overalt" i driveren fra nVidia (71.89) men har fortsatt til gode å se denne innstillingen. Alt det andre fungerer velidg bra, farger, etc... Er det noen her som vet hvordan jeg får TV-signalet fra skjermkortet i 16:9 format? Takker! Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Du må jo velge en oppløsning på tven din som er ws. Om du velger dualview så kan du velge en oppløsning på tven og en på skjermen. Filmer etc som er i ws får jo automatisk den rette oppløsningen og man velger på sitt ws tv 16:9. Kan ikke helt skjønne hva som er problemet med å få dette til. Har hatt en drøss med ati kort og kan ikke huske det var noe spesiellt man gjorde der heller for å få ws. Lenke til kommentar
^bantex^ Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Filmen som vises på TVen har riktig forhold mellom bredde/høyde, men TVen tror det er et 4:3 signal den mottar. Det vil si at det er riktig så lenge jeg setter TVen på 4:3-innstilling. Da vises filmen i letterbox. Setter jeg TVen til 16:9-innstilling blir bildet dratt ut og filmen blir veldig bred (akkurat det samme når du setter TVen på 16:9 for et program som sendes i 4:3 på f.eks. NRK) Jeg har prøvd å endre inntilling på oppløsning på sekundær skjerm (TV) i skjermkortdriveren, men det får ingen innvirkning på bildet som sendes til TVen. TVen tror uansett det er et 4:3 signal den mottar. Jeg har tidligere lang erfaring fra Matrox, og her er det en innstilling som forteller om siganlet son sendes på TvOut skal være i 4:3 eller 16:9. En kamerat som har et ATi RX300 skjermkort sier at det er samme type innstilling i driveren til det kortet. Men denne innstillingen finner jeg altså ikke i nVidia driveren. Håper noen har hint å gi på hva jeg kan prøve. Takker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå