_Chess_ Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Trim er ulovlig det kan jeg si meg enig i...Men at de plomber mopeder det sier jeg meg uenig i...Fordi mopedene tåler det, og hvis de kjører i 50-60 så blir det bedre flyt i trafikken? Hvordan skal lixom en moped ta forbikjøringer ? Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 50cc skal ikke ut på motorveien(e).. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Som jeg sier Scoot. Håper det ikke er fler som spør om mopeden dems er lovlig nå ? Trim=Ulovlig Og en eldre moped som gjør 50-60km/t orginalt er ikke trimmet Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 du får ikke bot om mopeden din går ORGINALT i 50-60km/t. Politiet tar hensyn til eldre mopeder, du har faktisk typegodkjenningsnummer ( eller noe ) på orginal deler, som påbeviser at mopeden din er så orginal som det går ann! Du tar deil her, det er lov og bytte både eksosanlegg, sylinder, forgasser eller hva du måtte ønske. Det som er ulovlig er: - Å øke mopedens toppfart - Å øke motorens slagvolum utover 50ccm og motoreffekt utover 4kW - Å øke mopedens støynivå utover lovlige grenser - Å sette mopeden i sikkerhetsmessig dårlig stand Du kan bruke så mye uorginale deler du bare vil. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Pirkete vi var da. Jeg snakket om sylinder/eksosannlegg som ikke økte slagvolum, det kaller man gjerne orginale deler, fordi det ikke er SÅ mye uorginalt ute og går ( DVS ikke større, med plomber, osv osv ). Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Snakket med en politimann vi kjenner, han sa at hvis vi ble stoppa og mopeden klarer å oppna en fart på 60km/h på en moped som er før loven fra 1997, så får vi ikke bot. Men vi får derimot bot hvis dem tar oss på at vi kjører mer en 45km/h med mopeden, eller trimma moped. Eller andre ting for å få større fart. Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 De må vel regne med en viss feilprosent på speedometeret og. Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Her var det en som kjøpte seg en splitter ny, SpeedFight 2 ifjor. Originalt går den 55-60km/t. Han blei stoppa, og fikk bot, men nekta å betale, siden mopeden gikk slik da han fikk den. Og han slapp å betale. Søstera mi sin SpeedFight 2 går også 55-60km/t original. Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 En moped kan gå maks 60, men du kan ikke kjøre fortere enn 45.. De har "traller" som sjekker slikt.. Ikke sikker på hvordan de funker. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 En moped kan gå maks 60, men du kan ikke kjøre fortere enn 45.. De har "traller" som sjekker slikt.. Ikke sikker på hvordan de funker. Trallene måler hvor fort sykkelen går! Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Men hvis du har en Honda MT5 under 97`modell så kan dem gå i 55-60 lovlig eller sånn. Så typisk at jeg har en Honda MT5 97-modell da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå